Středočeský kraj a hlavní město Praha pokračují v integraci veřejné dopravy, společně plánují i nové tramvajové linky

13.08.2016 14:32

Řídicí rada společného integrovaného dopravního systému (IDS) Prahy a Středočeského kraje schválila na společném zasedání v sídle Krajského úřadu Středočeského kraje v úterý 9. srpna návrh na zřízení středočeského organizátora integrované dopravy. Příspěvková organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK) bude ve spolupráci s pražským ROPIDem následně připravovat integraci jednotlivých oblastí podle schváleného harmonogramu. IDSK a ROPID budou na základě vzájemné smlouvy v budoucnu spolupracovat a doplňovat se, aby postupně mohl vzniknout společný integrovaný dopravní systém, který bude pokrývat území Prahy i celého Středočeského kraje podle zásady jedna jízdenka, jeden tarif, jeden jízdní řád, jedna síť. Cestující tak budou moci jezdit po celém kraji i Praze na jednu jízdenku, a to vlaky, autobusy i dalšími druhy veřejné dopravy včetně pražské MHD.

Středočeský kraj a hlavní město Praha pokračují v integraci veřejné dopravy, společně plánují i nové tramvajové linky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova krajského úřadu Středočeského kraje

„Příprava další integrace veřejné dopravy v Praze a ve Středočeském kraji pokračuje podle schváleného harmonogramu. Na příštím jednání krajského zastupitelstva bychom měli projednat a schválit zřizovací listinu nového organizátora integrované dopravy. Od nového roku by se měla rozjet integrovaná doprava v regionech Nymbursko II, Mělnicko III a Sedlčansko I., od poloviny roku 2017 by mělo následovat i Kladensko, “ informoval o výsledku jednání hejtman Středočeského kraje Miloš Petera (ČSSD), který má v Radě Středočeského kraje oblast dopravy na starosti.

Prahu na jednání reprezentoval náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD), který přislíbil, že návrhem na společnou integraci pražské a středočeské veřejné dopravy se v nejbližší době bude zabývat i Rada hlavního města Prahy. „Je třeba co nejdříve sladit například i nákup nových jízdenkomatů s jednotným systémem tak, abychom v budoucnu nemuseli řešit problémy,“ upozornil náměstek Dolínek.

Členové řídicí rady se na úterním jednání dále zabývali například návrhem na prodloužení severního podchodu v železniční stanici Praha hlavní nádraží, problematikou odměňování řidičů autobusů veřejné dopravy a stavem příprav projektů ITI. „Dotkli jsme se také problému plánované výstavby nových tramvajových tratí za hranice Prahy do středních Čech. V budoucnu by měly vést tramvajové linky na jihu například do Písnice a Jesenice, na západě na letiště a do Horoměřic a na severu do Zdib. Na projektech nových tramvajových tras budeme s Prahou spolupracovat,“ doplnil hejtman Miloš Petera.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…