Studenti ČVUT si z Las Vegas odvážejí vynikající druhé místo

29.11.2017 18:51

Studenti z ČVUT pod vedením Jana Šedivého se zúčastnili finále The Alexa Prize. V té se soutěžilo o to, kdo dokáže vyvinout nejlepšího chatbota pracujícího s chytrým zařízením Amazon Echo. Vyhlášení absolutního vítěze z trojice nejlepších proběhlo 28. listopadu 2017 na tradiční technické konferenci Amazonu nazvané re:INVENT v Las Vegas. Český tým si z tohoto klání přiváží domů druhou cenu a finanční ocenění v podobě 100 000 USD.

Studenti ČVUT si z Las Vegas odvážejí vynikající druhé místo
Foto: ČVUT
Popisek: ČVUT, logo.

Tento skvělý úspěch je výsledkem celoroční tvrdé práce skupiny šesti studentů (Long Hoang Nguyen, Jan Pichl, Martin Matulík, Jakub Konrád, Petr Marek a Ondra Hrách) pod vedením Ing. Jana Šedivého (Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky - CIIRC ČVUT), kteří vyvinuli chatbota Alquist, který dokáže odpovídat na otázky a vést smysluplnou konverzaci.

Český chatbot nazvaný Alquist se dostal do finále mezi tři nejlepší na světě. Ve finále se utkal s botem Sounding Board z University of Washington (který obsadil první místo) a botem What's up ze skotské Heriot-Watt University (který obsadil třetí místo). Už samotný postup do finále byl výrazný úspěch, jelikož v předchozím kole soutěžily i prestižní školy jako Princeton, Carnegie Mellon či University of California v Berkeley. Celkem Amazon obdržel přes sto přihlášek z nejlepších škol světa.

Předchozí kolo odstartovalo letos na jaře a působilo v něm dvanáct univerzitních týmů. ČVUT díky tomu dostalo 100 tisíc dolarů, díky čemuž bylo možné se rozvoji bota Alquist řádně věnovat. Amazon také poskytl přístup ke cloudu Amazon Web Services a podpoře týmu kolem digitální asistentky Alexa. Český chatbot v průběhu soutěže obdržel nejvyšší průměrné hodnocení. Digitální asistenty testovali přímo zákazníci Amazonu, kteří Alexu využívají. Ti s chatboty běžně konverzovali a následně je hodnotili. Kritérií ale bylo několik. Vliv měli také přímo odborníci z Amazonu, hodnotí se vědecký přínos, přesnost odpovědí, znalost témat a podobně.

Více informací najdete ZDE

České vysoké učení technické v Praze patří k největším a nejstarším technickým vysokým školám v Evropě. V současné době má ČVUT osm fakult (stavební, strojní, elektrotechnická, jaderná a fyzikálně inženýrská, architektury, dopravní, biomedicínského inženýrství, informačních technologií) a studuje na něm přes 21 000 studentů. Pro akademický rok 2017/18 nabízí ČVUT svým studentům 128 studijních programů a v rámci nich 453 studijních oborů. ČVUT vychovává odborníky v oblasti techniky, vědce a manažery se znalostí cizích jazyků, kteří jsou dynamičtí, flexibilní a dokáží se rychle přizpůsobovat požadavkům trhu. V roce 2017 se ČVUT umístilo v hodnocení QS World University Rankings, které zahrnuje více než 4400 světových univerzit, v oblasti „Civil and Structural Engineering" na 51. – 100. místě, v oblasti „Mechanical Engineering“ na 151. – 200. místě, v oblasti „Computer Science and Information Systems" na 201. – 250. místě, v oblasti „Electrical Engineering“ na 151. – 200. místě. V oblasti „Mathematics“ na 251. – 300. místě a „Physics and Astronomy“ na 151. – 200., v oblasti „Natural Sciences“ na 220. místě, v oblasti „Architecture“ na 101. – 150. místě, v oblasti „Engineering and Technology“ na 201. místě. V celkovém hodnocení obhájilo ČVUT svoje umístění na 601. – 800. příčce a je tak stále nejlepší tuzemskou technickou univerzitou. Více informací najdete ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…