Světlý ležák Czechvar z Budvaru získal zlatou medaili v USA

04.11.2015 19:49

Světlý ležák „Czechvar“ z pivovaru Budějovický Budvar získal zlatou medaili v 19. ročníku soutěže „Great International Beer & Cider Competition“, která se konala v Providence (stát Rhode Island). Prémiový světlý ležák je pro Budějovický Budvar klíčovým druhem piva – na jeho celkové produkci měl loni podíl téměř 60% a na exportu asi 90%. Do USA, Kanady a některých dalších zemí se tento ležák vyváží pod značkou „Czechvar“, ve většině zemí se ale prodává pod značkou „Budweiser Budvar“, případně „Budějovický Budvar“.

Světlý ležák Czechvar z Budvaru získal zlatou medaili v USA
Foto: red
Popisek: Budějovický Budvar

Prémiový světlý ležák značky „Czechvar“ z pivovaru Budějovický Budvar získal další významné ocenění v mezinárodní soutěži. Porotci „Great International Beer & Cider Competition“ mu udělili zlatou medaili v kategorii „Bohemian Pilsner“. Výsledky byly vyhlášeny 23. října 2015 v Providence, hlavním městě státu Rhode Island. Do 19. ročníku soutěže bylo v 59 kategoriích přihlášeno 680 vzorků piva a cideru, které hodnotilo 120 porotců. Více informací o soutěži najdete na http://www.beerfestamerica.com/.

„Tato soutěž se od roku 1997 zaměřuje především na uznávané a unikátní značky piva z celého světa. Jsme doslova nadšeni z toho, že Czechvar získal zlatou medaili v kategorii Bohemian Pilsner. Výrobní postup Czechvaru, vycházející z používání výhradně českých přírodních surovin, včetně žateckého chmelu a z dodržování 90 dnů dozrávání v ležáckém sklepě, dává ve výsledku bezkonkurenční chuťový profil, který lidé oceňují,“ říká Georgia Homsany, brand manažerka ze společnosti United States Beverage LLC (dále jen USB).

USB zajišťuje od roku 2012 import a distribuci značky “Czechvar” do USA. Je to společnost zaměřená na import a marketing super-prémiových a tzv. „craft beer“ značek do USA. V roce 2014 se prodej značky „Czechvar“ zvýšil meziročně o 19%. Do Spojených států se aktuálně vyváží světlý ležák „Czechvar“ v lahvích i vratných sudech, tmavý ležák „Czechvar“ v lahvích a nevratných sudech KEY-KEG a také sezónní specialita – tmavý ležák s višní B:CHERRY.

Značka „Czechvar“ byla vytvořena pro trh v severní Americe v roce 2000, neboť na území severně od Panamy nesmí Budějovický Budvar na základě známkoprávní smlouvy z roku 1939 používat své tradiční ochranné známky „Budweiser Budvar“, „Budweiser“, „Budweis“ nebo „Bud“. I proto je na etiketách piva „Czechvar“ místo jména výrobce uvedena jen zkratka „B.B.N.P.“, která je složena z počátečních písmen plného názvu pivovaru (Budějovický Budvar, národní podnik).

Pro Budějovický Budvar je prémiový světlý ležák nejdůležitějším produktem – loni měl na celkové výrobě pivovaru podíl téměř 60% a na exportu asi 90%. Loni se tento ležák vyvážel do 70 zemí především pod značkou „Budweiser Budvar“. Ve státech, kde není možné používat značku „Budweiser Budvar“, se tento ležák prodává jako „Budějovický Budvar“, případně „Czechvar“.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

16:05 Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

Prioritou nové Evropské komise by se mohlo stát snížení administrativní zátěže podnikatelů. Tu býval…