TATRA TRUCKS spolupracuje se Sdružením pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě

17.04.2018 10:28

Společnost TATRA TRUCKS z Kopřivnice patří k nejvýznamnějším průmyslovým podnikům v regionu i k největším zaměstnavatelům. Je si vědoma i své společenské odpovědnosti, proto podporuje několik projektů a organizací, které napomáhají rozvoji kraje.

TATRA TRUCKS spolupracuje se Sdružením pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě
Foto: Czechoslovak Group
Popisek: TATRA TRUCKS

Jednou z nejnovějších aktivit společnosti TATRA TRUCKS je spolupráce se Sdružením pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě (SRDIM), která má napomoci rychlejšímu postupu při realizaci dopravních staveb v Moravskoslezském regionu, ale i Olomouckém a Zlínském regionu. SRDIM vzniklo už v roce 2010 z inciativy několika fyzických osob, které chtěly přispět ke zlepšení dopravní dostupnosti a infrastruktury na střední a východní Moravě. Ty jsou podle sdružení nezbytnou podmínkou pro hospodářské oživení a další rozvoj tamní oblasti, která se potýká mimo jiné s vysokou nezaměstnaností. Sdružení, v jehož čele stojí bývalý hejtman Zlínského kraje Libor Lukáš, považuje dopravní situaci na Moravě ne zrovna za utěšenou a odpovídající významu regionu.

Od listopadu 2015 díky společně podepsané deklaraci SRDIM spolupracuje se Sdružením pro rozvoj Moravskoslezského kraje. Činnost SRDIM podporují zástupci významných měst, obcí a řada klíčových průmyslových podniků a podnikatelských subjektů. Nyní se k nim přidává i kopřivnická TATRA TRUCKS.

„Podporujeme SRDIM proto, že Morava je naším domovským regionem a víme, že kvalitní dopravní infastruktura je pro rozvoj regionu velmi důležitá. Díky ní by sem mohli najít cestu další investoři i potenciální obchodní partneři. Samozřejmě může pomoci i flexibilitě pracovních sil a ochotě zaměstnanců za prací cestovat. V době, kdy je velmi obtížné najít kvalitní pracovníky, je to obzvláště důležité," uvedl Radek Strouhal, generální ředitel společnosti TATRA TRUCKS.

Navíc ke zkvalitnění silniční infrastruktury se Tatra částečně zavázala už v roce 2014 jako jeden z partnerů orgánů místní samosprávy ve Strategickém plánu rozvoje města Kopřivnice. Letos v létě se chystá TATRA TRUCKS s dotační podporou spustit velkou investici – rekonstrukci takzvaného středního traktu kopřivnické továrny. Součástí projektu je rovněž změna logistiky, a tudíž zlepšení dopravní infrastruktury v okolí.

„Podpora ze strany kopřivnické Tatry je pro nás velmi důležitá. Tatra je tradiční česká značka, která patří mezi významné podniky se silným renomé. A právě takovíto podporovatelé dávají našim snahám a argumentům patřičnou váhu. Spolupráce s Tatrou tedy přinese prospěch celému našemu regionu,“ řekl Libor Žádník, výkonný místopředseda SRDIM.

SRDIM v současné době bojuje především za dostavbu dálnice D49 v úseku Hulín-Fryšták-Vizovice-hranice České republiky a Slovenské republiky (součástí je rovněž obchvat Zlína) a dálnice D55 na trase Otrokovice-Staré Město-Břeclav. Petici, kterou podepsalo skoro 18 tisíc občanů, předali zástupci sdružení na začátku dubna předsedovi vlády Andreji Babišovi, Petičnímu výboru Senátu a následně i předsedovi poslanecké sněmovny ČR. Sdružení tak deklarovalo vůli a zájem veřejnosti, aby se začalo co nejrychleji stavět bez ohledu na spory s ekologickými aktivisty.

„Příprava projektů D49 a D55 trvá již bezmála 15 let. V současné době je však v případě D49 příprava projektu již 1 rok přerušena předběžným opatřením soudu, který na základě žaloby Dětí země odložil platnost výjimky na ochranu některých živočichů, a zvláště pak křečka polního. Paradoxem však je, že se v lokalitě budoucí výstavby dle odborníků tento živočich v současnosti vůbec nevyskytuje,“ přiblížil jedno z úskalí při zlepšování infrastruktury na Moravě Libor Žádník, výkonný místopředseda sdružení. SRDIM se rovněž podílí na změnách legislativy týkající se dopravních témat. Například symbolem iniciativy změny zákona č.114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny se stal právě křeček polní.

Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě pořádá také dvě konference: na jaře v Olomouci je to Moravské dopravní fórum a na podzim v Luhačovicích pak Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů, která se bude konat s mezinárodní účastí. Na akcích se scházejí investoři, zástupci obcí, měst, výrobních podniků ve stavebnictví či politici a diskutují právě o akutních problémech dopravní infrastruktury.

O TATRA TRUCKS a.s.

Akciová společnost TATRA TRUCKS převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Vlastníky společnosti jsou čeští podnikatelé Jaroslav Strnad s podílem 65 procent a René Matera s podílem 35 procent. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí Tatra i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Osmdesát procent produkce automobilky je určeno k exportu. Automobilka TATRA TRUCKS zaměstnává na 1200 zaměstnanců a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku TATRA METALURGIE zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČOI: Hračka na baterie „Pistole LN 320/305“, která představuje vážné riziko

7:02 ČOI: Hračka na baterie „Pistole LN 320/305“, která představuje vážné riziko

Česká obchodní inspekce zjistila, že na tuzemském trhu je v nabídce výrobek, který představuje vážné…