TATRA představila limitovanou edici vozů TATRA PHOENIX Euro 6 PRÄSIDENT

12.04.2017 15:22 | Zprávy

Rok 2017 je pro společnost TATRA TRUCKS výjimečný. Připomíná si 120 let od výroby prvního automobilu se spalovacím motorem v Kopřivnici. Na legendární NW Präsident, který byl zároveň prvním vozem vyrobeným na území tehdejší Rakousko-Uherské monarchie, odkazuje automobilka limitovanou edici vozů TATRA PHOENIX Euro 6 PRÄSIDENT, kterých dodá na trh symbolických 120 kusů.

TATRA představila limitovanou edici vozů TATRA PHOENIX Euro 6 PRÄSIDENT
Foto: TATRA TRUCKS
Popisek: Limitovaná edice vozů TATRA PHOENIX Euro 6 PRÄSIDENT

„Tradice výroby aut v Kopřivnici je pro nás zavazující, a zároveň je zdrojem velké inspirace. Proto jsme se rozhodli navrhnout a vyrobit limitovanou edici vozů úspěšné obchodní řady TATRA PHOENIX EURO 6 odkazující na historický vůz NW Präsident. Uvádíme ji na trh jako poctu všem, kteří se v průběhu celé historie automobilky podíleli na vývoji a výrobě vozidel,“ řekl Radek Strouhal, místopředseda představenstva a generální ředitel TATRA TRUCKS.

Vozidlo NW Präsident vyrobené před 120 lety byl de facto motorizovaný kočár typu Mylord s loukoťovými koly. Motor Benz měl výkon srovnatelný s dnešní motorovou sekačkou s pojezdem. Konstruktéři ho umístili pod zadní sedačku, do zavazadlového prostoru kočáru. Přestože šlo ve své době o vrcholné průmyslové dílo, mělo první vozidlo NW Präsident spíš charakter technické novinky a kuriozity. Oproti tomu TATRA PHOENIX Euro 6 PRÄSIDENT je sériově vyráběný užitkový automobil s unikátním poměrem cena/výkon u všech zákazníků, kteří aspoň z deseti procent pracují v terénu mimo silnice.

Srovnání vozů

NW Präsident

TATRA PHOENIX PRÄSIDENT

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Šedá ekonomika

Jak jste s šedou ekonomikou bojovali vy nebo to nepovažujete za něco, co je třeba řešit? A k tomu komplikování života podnikatelů, nemyslíte, že hlavně pro ty menší podnikatele byla dost rána pod pás, když jste jim zrovna Vy zvýšili odvody, a to dost drasticky? Podpoříte teď ANO, které je chce sníži...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ na Dlouhých stráních dokončil investice za 840 milionů

19:15 ČEZ na Dlouhých stráních dokončil investice za 840 milionů

Výměnou statorového vinutí soustrojí TG1 ukončil ČEZ dvouletou modernizaci přečerpávací vodní elektr…