Třinecké železárny investují do dalších modernějších jeřábů

02.11.2012 15:25

Po srpnové investici do nového jeřábu na mlýnici strusky nyní Třinecké železárny znovu investovaly do modernizace jeřábů.

Třinecké železárny investují do dalších modernějších jeřábů
Foto: red
Popisek: Třinecké železárny
reklama

Tentokrát šlo o jeřáby na skladu kolejnic, kde přibyl jeden nový, a jeden ze starších byl modernizován. Investice ve výši přes devatenáct milionů korun přinese třinecké huti minimalizaci výskytu možných poruch, zvýšení spolehlivosti dodávek a v neposlední řadě i zvýšení bezpečnosti provozu jeřábů.

Třinecké železárny investovaly konkrétně do výroby a montáže nového jeřábu číslo 6 o nosnosti 21,5 tuny, a dále do rekonstrukce jeřábu číslo 9 na skladě kolejnic. Tyto jeřáby obstarávají manipulaci s kolejnicemi, a to o délkách až 75 metrů, přičemž hrají klíčovou roli při expedici kolejnic. Starý jeřáb č. 6 byl přitom v provozu více než sedmdesát let, a technicky byl tudíž již výrazně zastaralý.

„Značné stáří, opotřebení a rozdílnosti parametrů jeřábů negativně ovlivňovaly nakládku a veškerou manipulaci na skladě kolejnic. Zároveň při stále častějších požadavcích na dodávky kolejnic takzvaně „just in time“ bylo nebezpečí vzniku problémů vedoucích k neplnění požadavků zákazníků, což znamená riziko nespokojenosti a případných reklamací. Proto bylo přistoupeno k výměně starého jeřábu číslo 6 a elektro rekonstrukci jeřábu číslo 9,“ říká generální ředitel Třineckých železáren Ing. Jan Czudek.

Nový mostový jeřáb číslo 6 je dvounosníkový, osmikolový. „Má skříňovou, svařovanou konstrukci tvořenou dvěma mosty spojenými táhly a pojízdnou kočkou s kabinou, stabilizovaným závěsem s mezitraverzou s možností zavěšení traverzy se čtyřmi magnety, nebo traverzy s kleštěmi. Je navržen a vyroben s ohledem na maximální bezpečnost při provozu a údržbě,“ vysvětluje vedoucí celého projektu Ing. Mariusz Hlisnikowski s tím, že druhý jeřáb na skladě kolejnic se dočkal alespoň částečné rekonstrukce. V jejím rámci byly vyměněny veškeré rozvaděče včetně kabeláže, a především instalován nový řídicí systémem, díky němuž mohou oba jeřáby pracovat ve zmodernizovaném režimu synchronizace.

Bc. Lucie Drahošová
tisková mluvčí Třineckých železáren

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Hasičský záchranný sbor: Pravidelná zkouška sirén se od června opět vrací

14:05 Hasičský záchranný sbor: Pravidelná zkouška sirén se od června opět vrací

Ve středu, 3. 6. 2020, ve 12:00 hodin proběhne, po dvouměsíční pauze, pravidelná zkouška sirén, kter…