Tým žen tvoří lyže speciálně pro ženy. České lyžařky je čím dál více nakupují

21.10.2014 13:54

Už ne jen přebarvené pánské lyže. České lyžařky čím dál více vyhledávají typ lyží zkonstruovaný přímo pro ně. Minulou zimní sezónu prodala brněnská firma Ina Sport celkem 5 890 párů dámských lyží, což je zhruba o 2 000 více než předešlou zimu. Za dámskou řadou lyží firmy Elan stojí vlastní firemní studio, které se skládá právě z žen. I pro letošní sezónu mají nové kolekce.

Tým žen tvoří lyže speciálně pro ženy. České lyžařky je čím dál více nakupují
Foto: Hans Štembera
Popisek: Lyžaři, ilustrační foto

Modely dámských lyží byly často maskované pánské – pouze přizdobené květinami a výraznějšími barvami. Proto firma Elan vytvořila speciální W studio, kde ženy bdí nad konstrukcí, jízdními vlastnostmi a designem dámských lyží. Tak, aby přesně vystihly potřeby lyžařek. Členkami studia jsou nejen profesionální lyžařky a freestylistky, ale i designérky. Lyže z jejich dílny pak například díky speciální konstrukci lépe zatáčí, umožňují jednodušší nasazení a vedení oblouku.

Na letošní zimu návrhářky připravily kolekci, která se vyvarovala křiklavých a divokých barevných kombinací a zaměřila se na eleganci, jednoduchost a decentnost.

„Naše speciální dámská kolekce pokrývá veškeré požadavky lyžařek. Najdeme v ní jak sportovní slalomku, pohodlnou lyži na sjezdovku, tak modely do volného terénu. Zatímco dříve se ženy dámských designů bály, dnes je naopak vyhledávají,“ popsal David Holík, ředitel firmy Ina Sport, která dodává lyže značky Elan po České republice. V Česku si ženy kupují lyže z dámských kolekcí stále více. „Za loňskou zimní sezónu jsme prodali celkem 5 890 párů dámských lyží, rok předtím méně, konkrétně 3 840 párů,“ uvedl Holík.

Podle něj na sjezdovkách sportují dvě skupiny lyžařek. Menší skupina profesionálních lyžařek zaměřených na výkon cíleně vyhledává unisexové lyže vytvářené podle pánského vzoru. Početnější je však skupina žen, které se věnují lyžování rekreačně. Pro ty je optimální pohodlí při lyžování a design lyží vytvořený speciálně pro ženy.

V Česku ženy nakupují dámské kolekce lyží Elan více než před pěti lety. „Z celkového počtu všech prodaných lyží je 25 % z dámské kolekce lyží Elan. Nejvíce je kupují ženy na Moravě,“ uvedl Holík. Ženy přitom podle statistik prodejců zároveň opouštějí kategorii nejlevnějších lyží, která je do pěti tisíc korun. Platí za lyže v rozmezí 7 až 8 tisíc korun. Cena lyží z dámských kolekcí se však může pohybovat od 5 tisíc až do 20 tisíc. Firma Elan má také vlastní výrobní filozofii.

„Za přijatelnou cenu maximální výkon lyže,“ uzavřel Holík.

O společnosti INA SPORT, s.r.o.

Společnost INA SPORT spol. s r.o. patří k nejvýznamnějším velkoobchodním firmám se sportovním zbožím v České republice. Na českém trhu zastupuje přední světové výrobce zboží a oblečení pro sport a volný čas. Zastupuje i značku Elan. V posledních pěti letech lyže Elan získávají různá ocenění. A přestože si váží cen udělovaných odborníky, za opravdové hodnotitele produktů Elan považuje lyžaře na svahu.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Letiště Praha loni odbavilo bezmála 4,4 milionu cestujících

11:16 Letiště Praha loni odbavilo bezmála 4,4 milionu cestujících

Letecká doprava se pomalu vzpamatovává z cestovních omezení v souvislosti s pandemií onemocnění Covi…