URS Czech: Kvalita a bezpečnost při přepravě krmiv pomůže k bezpečnějším potravinám

11.12.2013 13:35 | Zprávy

Potravinářský produkt, který bude konečnému spotřebiteli chutnat a navíc je zdravotně nezávadný, vyžaduje, aby výrobci v celém potravinovém řetězci přijmuli a dodržovali vhodné pravidla výroby.

URS Czech: Kvalita a bezpečnost při přepravě krmiv pomůže k bezpečnějším potravinám
Foto: URS Czech
Popisek: Kráva, ta je v tom nevinně.

Nejenže tak nabídnou skutečně bezpečný produkt, ale zachovají si i konkurenceschopnost. Většina podniků, které se věnují přepravě krmiv pro živočišnou výrobu, se setkala s požadavkem na GMP+ certifikaci a registraci. Změny od příštího roku povedou podle kontrolorů z URS Czech, nadnárodní společnosti, zabývající se certifikací mezinárodních podnikových standardů, a která je novým certifikačním orgánem v oblasti GMP+ a jedním ze dvou přímo schválených vlastníkem standardu v Česku, k tvrdému vymáhání a postihování hříšníků v systému bezpečnosti krmiv nejen u nás. Změny se týkají zejména silniční dopravy krmiv.

Již od 1. ledna 2006 je u nás v platnosti norma GMP+ B4.1 pro silniční dopravu krmiv a další standardy pro organizování železniční či lodní dopravy. Tyto normy pro různé druhy dopravy krmiv jsou postupně nahrazovány jednou zastřešující normou GMP+ B 4 „Doprava“.

Tato nová norma je určená pro silniční a železniční dopravu krmiv resp. organizování silniční, železniční a lodní dopravy a zahrnuje původní normy B 4.1 / B 4.2 / B 4.4 / B 4.5, o kterých se lze více dozvědět na internetových stránkách GMP+ www.gmpplus.org.

Změny od příštího roku

V množství Evropských zemí, je množství přeprav certifikovaných prostřednictvím zapojení v GMP+ FSA systému, ale také prostřednictvím jeho ekvivalentů - schválených systémů. V těchto tak zvaných „A“-zemích mohou být použity od 1. 1. 2014 pouze certifikované přepravy pro dopravu GMP+ produktů. „Do těchto zemí patří Holandsko, Belgie, Německo, Velká Británie a od příštího roku resp. 1. ledna 2014 i Česká republika,“ vyjmenovává Petr Maličovský z URS Czech.

Norma B4 byla vydaná 1. února 2012 a od 1. ledna 2013 se musí používat pro GMP+ certifikace nových dopravců či spedičních společností i pro obnovení certifikátu stávajících účastníků registrovaných v GMP+ databázi. Dozorové audity probíhají podle dřívějších norem (například B 4.1 pro silniční dopravu) až do konce platnosti dřívějšího certifikátu nejdéle však do konce roku 2013.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Jak byste tedy vše řešili vy?

Mě taky štve, že prošetření Blažkovy kauzy budeme platit my, ale na druhou stranu, jak byste to řešili vy jako ANO? Protože zas neřešit to je podle mě taky špatně, takže je to vlastně takový začarovaný kruh. Kdyby vše zaplatil sám Blažek by bylo nejlepší, ale podle mě naprosto nereálné. Co ale třeba...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČPZP: Úrazů u dětí přibývá. Nejčastěji si děti poraní zápěstí a ruku

13:35 ČPZP: Úrazů u dětí přibývá. Nejčastěji si děti poraní zápěstí a ruku

Přibývá dětí, které si způsobí zranění. Nejčastější diagnózou a úrazem, se kterým zamíří k lékaři na…