Možnost pořídit si letní dovolenou v předstihu mají čeští turisté tradičně od listopadu do konce března. Prodejci pobytů registrují největší míru poptávky po First Minute zájezdech v lednu. Cestovní agentura Invia v loňském roce prodala nejvíce First Minute pobytů 31. ledna 2013, tedy poslední den platnosti vysokých slev. Loni bylo 27 % z celého objemu prodaných pobytů v režimu včasného nákupu zakoupeno právě v lednu. Letos přijde podle prodejců nejvyšší poptávka pravděpodobně až 28. února 2014. Řada cestovních kanceláří totiž nabízí zvýhodněné akce na letní dovolené až do konce února.
„Zájem o First Minute pobyty je každým rokem vyšší. Klienti pochopili, že čekat s nákupem letní dovolené se nemusí vyplatit. Může totiž dojít k vyprodání kapacit oblíbených hotelů či termínů nebo již nebudou k dispozici pobyty s atraktivními bonusy,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia, která je největším prodejcem dovolených přes internet na tuzemském trhu. „Přestože jsou Češi známí tím, že nechávají věci na poslední chvíli, tak v případě nákupu dovolených to neplatí. V posledních třech letech registrujeme trend, že nejsilnějším měsícem prodeje First Minute pobytů je leden,“ doplnil Tůma.
Slevy na First Minute zájezdy oproti katalogové ceně pobytu se podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur během ledna pohybovaly v průměrné výši 12 až 15 %. Od 1. února do konce března se pak zájemci setkají se slevami v průměrné výši 5 až 8 %. V posledních letech však zájem o First Minute pobyty mezi tuzemskými turisty významně narůstá. Prodejci dovolených se proto rozhodli vyjít zákazníkům vstříc prodloužením akcí. Často nabízejí prodlouženou možnost koupi dovolené až do dubna nebo poskytují vyšší slevy do konce února.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva