V soutěži České auto 2013 (Auto, které bych si koupil) vyhrála Škoda Octavia

23.05.2013 14:30

První ročník motoristické soutěže České auto 2013 (Auto, které bych si koupil) vyhrála Škoda Octavia. Do nové soutěže bylo nominováno 55 automobilových novinek, které přišly na český trh od 1. 1. 2012 do 31.3. 2013.

V soutěži České auto 2013 (Auto, které bych si koupil) vyhrála Škoda Octavia
Foto: České auto 2013
Popisek: České auto 2013
reklama

O vítězi rozhodla svými hlasy výhradně veřejnost, tedy uživatelé automobilů. Proti podobným soutěžím zde měla veřejnost možnost se s většinou nominovaných automobilů svézt - respondenti si mohli vyzkoušet 33 vozů 17 značek. Celkem do soutěže přišlo 53 016 hlasů a o testovací jízdu požádalo 17 164 zájemců.

Soutěž si kladla za cíl podpořit zájem o nové vozy, které jsou bezpečnější, hospodárnější a ekologičtější. I přes každoroční prodej asi 170 000 nových osobních aut totiž činí průměrný věk vozového parku registrovaného v ČR téměř 14 let. To je ve srovnání se zeměmi původní evropské patnáctky téměř dvojnásobek. Z celkových 4,64 miliónu registrovaných vozidel v ČR v roce 2011 je téměř 61 % starších než 10 let a podíl vozidel starších 15 let přesahuje 32 %!  A vozový park dále stárne.

V soutěži byly dále vyhlášeny doplňkové kategorie: Auto, které je nejpřitažlivější – zvítězil vůz Maserati Quattroporte,  Auto, které je nejpraktičtější – vyhrála Škoda Octavia a kategorie  Auto, které je nejekologičtější – první místo získala Toyota Prius+.

Součástí kampaně byl stánek soutěže na výstavě Autosalon Brno, konané 4. – 8. dubna na brněnském výstavišti. Ve stánku bylo možno hlasovat a svým favoritem se svézt přímo v areálu výstaviště, což využilo 2705 zájemců. Pro hlasující veřejnost byly určeny ceny celkem za 450 000 korun, první cenou byla poukázka na pořízení některého z nominovaných vozů.

Spoluvyhlašovatelem soutěže jsou Veletrhy Brno. Hlavními partnery jsou společnosti nebo značky Česká podnikatelská pojišťovna, Hella CZ, Alcar Bohemia (zastupuje značky AEZ, Dotz, Dezent a Enzo) a Continental,. Partnery ankety jsou společnosti nebo značky Basys, Castrol, Eurooil, Garmin a Varta.

Mediálními partnery jsou:  Autoforum, Automakers, Autosport a tuning, evo, Flora, Flying revue, Parlamentní listy, Pěkné bydlení, Prosperita a i-prosperita, Střelecká revue, Truck a business, Yacht, Yachting revue a Zdraví.

Vzhledem k úspěšnosti prvního ročníku soutěže České auto 2013 (Auto, které bych si koupil) se počítá s vyhlášením druhého ročníku opět za účasti partnerů včetně Veletrhů Brno a spojení této soutěže s veletrhem Autosalon Brno, který se uskuteční v dubnu 2014.  

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

JE Temelín: V Temelíně zavezli palivo do reaktoru prvního bloku

11:48 JE Temelín: V Temelíně zavezli palivo do reaktoru prvního bloku

Přesně 163 palivových souborů umístili energetici do reaktoru odstaveného prvního bloku. Po necelých…