V jakých případech je možno požádat o prominutí penále, resp. jaké důvody pojišťovna uznává?
Žádost o prominutí, resp. snížení penále může plátce pojistného (ev. jeho zákonný zástupce, opatrovník nebo zmocněnec na základě plné moci) podat ve všech případech, kdy je penále vyměřeno. Totéž se týká pokut či přirážek k pojistnému. Tato tzv. žádost o odstranění tvrdosti zákona se podává písemně, nebo ústně do protokolu, anebo v elektronické podobě. Může být použit formulář Žádost o odstranění tvrdosti. Zaměstnavatel a osoba samostatně výdělečně činná musí zároveň předložit Prohlášení k žádosti o odstranění tvrdosti na předepsaném formuláři.
V žádosti by měl plátce popsat důvody a okolnosti, které problém (většinou tedy vznik dluhu a následného penále) zapříčinily. Měl by uvést i všechny argumenty, které hovoří v jeho prospěch. Každá podaná žádost je posuzována individuálně a plátci je po zvážení všech skutečností penále buď prominuto, nebo prominuto částečně, anebo není prominuto. Vydané rozhodnutí v této věci je pak konečné.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva