Ve Finsku budou jezdit další tramvaje z dílen Škoda Transtech

06.02.2021 8:41

Škoda Transtech Oy ze skupiny Škoda Transportation a Helsinki City Transport (HKL) uzavřely objednávku na 23 tramvají ForCity Smart Artic X54. Ta vychází z dříve uzavřené rámcové smlouvy. Helsinský dopravní podnik plánuje nasadit nové tramvaje na linkách do městských částí Yliskylä a Haakoninlahti. Tramvaje tak budou jezdit i po novém mostním systému Crown Bridges, jehož stavba by měla být dokončena v roce 2026.

Ve Finsku budou jezdit další tramvaje z dílen Škoda Transtech
Foto: Škoda Transportation
Popisek: Škoda Transportation

„Oceňujeme důvěru, kterou nám společnost HKL projevuje objednáním dalších tramvají z našeho výrobního závodu v Otanmäki. Jsme velice hrdí na toto nejpokročilejší lehké železniční vozidlo na trhu, kde je vůbec poprvé kombinována vícečlánková konstrukce s plně otočnými podvozky,“ říká Juha Vierros, generální ředitel společnosti Škoda Transtech a dodává: „Vozidla řady Artic jsou navržena pro náročné podmínky, aby odolala i našim severským povětrnostním podmínkám. ForCity Smart Artic X54 je moderní vysokorychlostní tramvaj, která je vhodná jak na tratě mezi městy, tak i přímo do centra.“

„Jsem rád, že HKL důvěřuje tramvaji Škoda Artic, která je vyvíjena a vyráběna ve Finsku. Stabilita místních objednávek má zásadní význam pro stabilitu naší továrny Škoda Transtech ve Finsku, která změstnává více jak 600 lidí v regionu Kajnu,“ říká Zdeněk Majer, předseda představenstva společnosti Škoda Transtech a člen představenstva společnosti Škoda Transportation Group.

Zkušenosti s tramvajemi získala Škoda Transtech mimo jiné i v městě Tampere, kde jsou první z nich v testovacím provozu. Nové tramvaje pro mostní systém Crown Bridges budou identické jako tramvaje, které jezdí na lince z hlavního města Finska do sousedního města Espoo.

V Helsinkách jezdí v současné době již 70 tramvají modelu X34, které předcházely typu ForCity Smart Artic X54. Dalších 29 vozidel se vyrábí pro linku 550. Helsinky tak budou mít dohromady i s dnešní objednávkou k dispozici 122 tramvají z rodiny Artic. Kromě toho probíhají dodávky 19 vozidel i do finského Tampere a již dříve obdržel 3 kusy dopravní podnik v Schöneiche v Německu.

„Tramvaje ForCity Smart Artic, které se postupně zavádějí od roku 2013, fungovaly z pohledu HKL velmi dobře a byli s nimi spokojeni i cestující. Nový typ X54 určený na Crown Bridges a linku lehké železnice 550 bude takovým velkým bratrem vozidla Artic X34, které jezdí v centru města. Oba typy jsou perfektně připraveny na výzvy naší železniční sítě a klimatu,“ říká Ville Lehmuskoski, generální ředitel HKL.

Škoda Transportation
Mezi výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídící a pohonné systémy pro dopravní systémy. Škoda Transportation má několik dceřiných společností v České republice například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Pars nova. Další firmy jsou ale i v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku. Ve svých společnostech v České republice zaměstnává téměř pět tisíc lidí. Jen díky vysokým investicím do výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na zahraničních trzích. Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky přes 3 miliardy korun. Více ZDE, ZDE a ZDE.

Skupina PPF
Škoda Transportation je součástí skupiny PPF. Skupina PPF investuje do řady odvětví, od finančních služeb přes telekomunikace, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. Svůj růst staví na rozvíjení tradičních i nových odvětví, budování moderní infrastruktury, digitální ekonomiky a propojeni´ českého talentu a schopnosti´ s globálními prˇi´lezˇitostmi. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe. Skupina vlastní aktiva ve výši 44 miliard eur a zaměstnává celosvětově 98 000 lidí (k 30. 6. 2020). Daně z příjmu hradí společnosti ze skupiny PPF v každé z 25 zemí, kde podnikají a tvoří zisk.Více ZDE, ZDE a ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…