Nicméně, z pozice zástupce českých podnikatelů považujeme zlepšování kvality dopravní infrastruktury u silnic druhé a třetí třídy za stejně důležité, jako u dálnic či silnic první třídy. S krajskými komunikacemi se však v rozpočtu SFDI na rok 2016 i přes přísun peněz nepočítá. HK ČR proto apeluje na to, aby vláda našla finance pro kraje, které by tak mohly pokračovat v investičních aktivitách, jež započaly v letošním roce, kdy jim ze SFDI bylo poskytnuto 4,4 miliardy korun.
HK ČR požaduje hledání účinnějšího a více propracovaného systému financování dopravní infrastruktury jako celku, a tedy i nalezení stabilního řešení financování krajských komunikací. Jako nejschůdnější varianta se nabízí přehodnocení rozpočtového určení dálničních poplatků, silniční daně, mýtného i spotřební daně z minerálních olejů právě ve prospěch územních samospráv, odpovědných za komunikace druhé a třetí třídy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva