Veřejný ochránce práv: Žadatelé mají právo vědět, proč dotaci nedostali

30.11.2015 13:16 | Zprávy

Jestliže je žádost o dotaci zamítnuta, musí se tak stát v souladu se správním řádem. Poskytovatel o tom musí vydat rozhodnutí s řádným odůvodněním a s poučením žadatele, jak se může bránit. Tento postup vyplývá podle veřejné ochránkyně práv z judikatury správních soudů, přesto není v praxi dodržován.

Veřejný ochránce práv: Žadatelé mají právo vědět, proč dotaci nedostali
Foto: Daniela Černá
Popisek: Ochránkyně lidských práv Anna Šabatová na setkání s občany ve Valašském Meziříčí

Z podnětů, které veřejná ochránkyně práv dostává, vyplývá, že rozhodování o dotacích (podle velkých rozpočtových pravidel) provází nejasnosti a žadatelé vnímají tento proces jako nejasný a netransparentní. Žadatelé o dotace, jimiž mohou být jednotlivci, domácnosti, podnikatelé, nemocnice, školy, obce atd., upozorňují na právní nejistotu svého postavení. Rozhodnutí nejsou odůvodňována, takže žadatelé o dotaci neví, proč jim nebylo vyhověno. Někdy se stává, že dokonce ani žádné rozhodnutí nedostanou.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známka

Dobrý den, ví se, jak to bude za vaší vlády se zdražováním dálniční známky? Budete ji zdražovat jako předchozí (tato) vláda?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Finanční správa: Objevila se další intenzivní vlna podvodných e-mailů a SMS

16:14 Finanční správa: Objevila se další intenzivní vlna podvodných e-mailů a SMS

Finanční správa České republiky varuje veřejnost před další vlnou podvodných e-mailů a SMS, které se…