Vláda odstartovala využití PPP projektů v dopravní výstavbě na úseku D4 mezi Příbramí a Pískem

17.01.2016 11:06 | Zprávy

Vláda schválila tento týden využití tzv. PPP projektu (Public Private Partnership) na 32 km dlouhém úseku D4 mezi Příbramí a Pískem. Půjde o první projekt, který bude financován na principu spolupráce mezi soukromým a veřejným sektorem. Výstavba by mohla začít v druhé polovině roku 2017.

Vláda odstartovala využití PPP projektů v dopravní výstavbě na úseku D4 mezi Příbramí a Pískem
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

Dokončená studie proveditelnosti prokázala výhodnost financování formou PPP. Posuzovala úsek 32 km k dokončení projektu, výstavbě, financování, provozu a údržbě a úsek 20 km k provozu a údržbě. „Chtěl bych PPP projekty rehabilitovat jako jeden z vhodných způsobů, jak stavět. Výhodou je rychlost stavby, ale i to, že budoucí provozovatel silnice odvede práci kvalitně a bude za dílo po dlouhou dobu zodpovědný. Sám si tedy i lépe pohlídá kvalitu. Potřebujeme také získat zkušenosti s tímto typem projektů, abychom byli připraveni na období po roce 2023, kdy již financování staveb z evropských peněz bude mnohem omezenější," uvedl již dříve ministr dopravy Dan Ťok.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Zastrojování platů

Na jaké částce by podle vás měly být platy politiků zastropovány nebo na co by měly být navázány? A řeší něco zmrazení platů, když dřív nebo později dojde k rozmrazení?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Budoucí tunel mezi Dejvicemi a Veleslavínem získal zelené razítko EIA

7:16 Správa železnic: Budoucí tunel mezi Dejvicemi a Veleslavínem získal zelené razítko EIA

Klíčová část projektu Praha – Letiště – Kladno se může posunout do další fáze příprav. Ministerstvo …