Web Českých drah je v novém designu

02.03.2017 10:40

Webové stránky národního dopravce www.cd.cz mají nyní nový vzhled, podobný oblíbené mobilní aplikaci Můj vlak. Moderní flat design grafika a nové funkce usnadní zákazníkům hledání spojení a nákup jízdních dokladů. Nový web si mohli zákazníci vyzkoušet už v průběhu února, kdy byl v provozu současně s původními stránkami.

Web Českých drah je v novém designu
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Autoři se při vývoji nového webu zaměřili hlavně na zjednodušení odbavení. Zatímco dříve zákazníci museli zjišťovat informace o své cestě (spojení, řazení vlaku, informace o výlukách, nákup jízdenek) na několika místech na webu Českých drah, nyní se všechny informace zobrazují hned po vyhledání konkrétního spojení.

Další novinkou je ČD Kredit. Zákazník si na něj uloží zvolený finanční obnos a z něj platí jízdenky při nákupu na e-shopu a od začátku března také v mobilní aplikaci Můj vlak. Při stornování jízdenky se peníze bez zbytečného prodlení zákazníkovi zase vrátí. Vrácení jízdních dokladů se zatím řídí standardními pravidly jako doposud. Zjednodušení se připravuje v řádu několika měsíců. Už nyní je ale možné využít zrychlený nákup pomocí kreditového účtu. Je určen lidem, kteří nakupují na poslední chvíli.

Příjemnou změnou je také fulltextové vyhledávání a jednodušší přihlášení. Nový web si pamatuje zákaznický profil uživatele. K profilu si pak může každý dle libosti přidat profil příbuzného nebo kamaráda. To usnadní nákup společné jízdenky, systém pak například dokáže vyhledat optimální cenovou nabídku. Do uživatelského profilu může navíc cestující vstoupit prakticky z kterékoli podstránky jedním kliknutím. Přes funkci „Moje cestování“ si může zákazník vytvořit vlastní stránku, kde se podle zvolených kritérií budou zobrazovat pouze informace, které požaduje.

Vývoj portálu trval zhruba rok a půl. Nový web převzal to nejlepší z úspěšné a velmi dobře hodnocené mobilní aplikace Můj vlak. Z ní autoři v podstatě převzali celou filozofii a od prosince testovali její funkčnost ve zkušebním interním provozu pro několik stovek účastníků. Uhlazenou podobu ocení hlavně uživatelé tabletů, webová verze je jim de facto šitá na míru jak do dotykového ovládání, tak i podpory vysokého rozlišení. Mladí uživatelé jistě přivítají provázání webu se sociálními sítěmi Facebook, Twitter a YouTube, na kterých České dráhy také působí.

Původní verze stránek fungovala sedm let. Zákazníci, kteří ještě neměli možnost seznámit se s novou verzí webu, můžou ještě zhruba další dva měsíce přepnout na původní zobrazení.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Důvěra spotřebitelů i podnikatelů v ekonomiku dále roste

13:21 Český statistický úřad: Důvěra spotřebitelů i podnikatelů v ekonomiku dále roste

Souhrnný indikátor důvěry (indikátor ekonomického sentimentu), vyjádřený bazickým indexem, se mezimě…