Znovuzrození dakarské legendy: TATRA TRUCKS zrenovovala a ukázala jeden ze svých prvních dakarských závodních vozů

08.06.2017 18:10 | Zprávy

Ve čtvrtek 8. června byl v Kopřivnici představen zrestaurovaný vůz Tatra 815 6x6VE „Ostrý II“, který se zúčastnil slavného závodu Paříž-Alžír-Dakar 1986. Po svém účinkování na Dakaru tři desítky let jezdil v soukromých službách v severní a západní Africe. Loni se vrátil zpět do České republiky.

Znovuzrození dakarské legendy: TATRA TRUCKS zrenovovala a ukázala jeden ze svých prvních dakarských závodních vozů
Foto: Tatra Trucks
Popisek: TATRA TRUCKS zrenovovala a ukázala jeden ze svých prvních dakarských závodních vozů.

Společnost TATRA TRUCKS představila za velkého zájmu hostů a novinářů na polygonu automobilky rekonstruovaný vůz Tatra 815 6x6VE „Ostrý II“, a to za přítomnosti jeho původní posádky z roku 1986. Vůz prošel náročnou několikaměsíční renovací, přičemž cílem restaurátorských a rekonstrukčních prací bylo zachránit co možná nejvíce originálních dílů vozu, resp. jeho původního provedení, což se díky důslednosti a precizní práci odborníků podařilo. Technický ředitel společnosti TATRA TRUCKS Radomír Smolka k tomu uvedl:

„Chtěli jsme renovaci dakarského speciálu dokončit co nejdříve, aby bylo důstojným příspěvkem k letošním oslavám 120 let výroby automobilů v naší automobilce. Renovační práce trvaly 270 dní a to, co jsme si předsevzali, se nám povedlo. Vše jsme museli navíc skloubit s tím, co nás živí, tedy s normální výrobou a vývojovými programy.“

Historický vůz se v autentické podobě, v jaké absolvoval svůj premiérový závod v roce 1986, dnes předvedl za jízdy na tatrováckém polygonu před zraky hostů i novinářů. Do kabiny usedli členové původní posádky Zdeněk Kahánek, Miroslav Gumulec a Josef Kalina. Průběh rekonstrukce i příběh nalezení vozu přiblížil před jeho předvedením technický ředitel automobilky Radomír Smolka.

Tatra T 815 6x6 VE „Ostrý-II“ z roku 1986 byla minulý rok nalezena ve Francii v majetku pana Jeana Philippa, vlastníka a provozovatele cestovní agentury New Gate Travel. Třicet let byla původní soutěžní tatra využívána k podnikání ve státech severní a západní Afriky. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Vít Rakušan byl položen dotaz

Co přesně byste nyní udělal jinak?

V čem jste podle vás byli málo odvážní? A nemyslíte, že řadu voličů mohl odradit i ten váš boj s dezinformacemi, za který jste schovávali podle mě spíše jen snahu umlčet jiný názor? Nebo jinak, co jste udělali pro svobodu slova, a proto, aby se lidé nebáli říkat své názory nahlas, což se děje?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražské služby: Popeláři jsou připraveni na vánoční a novoroční svoz odpadu

22:33 Pražské služby: Popeláři jsou připraveni na vánoční a novoroční svoz odpadu

Konsorcium Pražské odpady 2016–2025, které tvoří Pražské služby spolu s dalšími společnostmi, zajist…