Příklady toho, jak je důležité číst návštěvní řád i podmínky využití různých slevových akcí, se ve spotřebitelské poradně dTestu objevují každý den. Pan Petr se na ni obrátil s dotazem týkajícím se podmínek využití roční permanentky v jedné nejmenované zoologické zahradě. Zakoupil permanentku do ZOO pro celou rodinu, tedy pro sebe s manželkou a jejich pětiletou dcerku, která miluje zvířata. Při poslední návštěvě se rodina rozhodla v polovině dne svou návštěvu přerušit, dopřát své ratolesti po obědě chvíli spánku a zase se do ZOO vrátit. Při opětovném vstupu se však dočkali nemilého překvapení, když jim pokladní sdělila, že roční permanentka opravňuje držitele pouze k jednomu vstupu denně.
„V podmínkách členství či využívání předplacených karet se mohou objevovat ustanovení, která leckoho překvapí. Pokud jde o pravidlo, které rozumný spotřebitel nemůže očekávat, bude platné pouze tehdy, jestliže na něj podnikatel spotřebitele při uzavírání smlouvy výslovně upozorní. Některá ustanovení nepřiměřeně omezující využívání určité služby by se dokonce dala považovat za neplatná. Platnost jednotlivých podmínek je ale potřeba posoudit vždy s ohledem na okolnosti konkrétního případu,“ vysvětluje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva



