dTest: Reklamace v kadeřnictví – lépe jí předcházet

21.05.2019 20:45 | Zprávy

Nepovedená úprava vlasů je něco, co se řada spotřebitelů a spotřebitelek bojí reklamovat. Zákazník si nemusí nechat líbit to, co mu kadeřník na hlavě napáchal. Nápravu může žádat za křivý sestřih, špatně obarvené vlasy nebo tehdy, když prodloužené vlasy vypadávají. Nespokojenost s výsledkem je třeba oznámit kadeřníkovi co nejdříve.

dTest: Reklamace v kadeřnictví – lépe jí předcházet
Foto: dtest.cz
Popisek: dTest - logo

Přestože nic nepodepisuje, už při dosednutí do kadeřnického křesla a vyslovení své představy uzavírá spotřebitel smlouvu o dílo. Kadeřník je povinen postupovat řádně a v souladu s jeho pokyny. I když kadeřník odpovídá pouze za výsledek v okamžiku dokončení práce, ani její průběh by neměl třeba bolet. Pokud kadeřník nepostupuje řádně s odbornou péčí, kterou lze oprávněně předpokládat u osoby této profese, trpí z právního hlediska výsledek jeho činnosti vadou.

Nejdůležitější je už na začátku zadat co nejpřesněji, jak má účes v konečném výsledku vypadat. Přání „udělejte mi to jako vždycky“ je dosti vágní, protože kadeřník si nemusí pamatovat historii všech svých zákazníků. „Ideální je, když si s sebou do kadeřnictví vezmete na pomoc obrázek či fotografii s vybraným účesem a necháte si vysvětlit, co všechno bude procedura zahrnovat. Může to znít banálně, ale je to nejjednodušší způsob, jak předejít nespokojenosti s výsledným účesem,“ radí vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest Lukáš Zelený.

Kadeřník se musí řídit přáním zákazníka, maximálně ho může upozornit na důsledky pokynu, zvláště na jeho nevhodnost třeba s ohledem na typ vlasů. „Průběžně sledujte, zda kadeřník postupuje podle vašich požadavků. Pokud máte dojem, že se účes pod rukama kadeřníka špatně vyvíjí, dejte to najevo. I uprostřed procesu můžete využít zákonného práva od smlouvy odstoupit, lze-li důvodně očekávat, že výsledek nebude odpovídat zadání či bude trpět nedostatky. Je však vaší povinností zaplatit práce do té doby již vykonané, kupříkladu umytí vlasů,“ doporučuje Lukáš Zelený.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Jak věřit vašim slibům?

Slibujete dostupnější bydlení, konec korupce, ale co se změnilo za ty roky, co jste v politice? Dokonce jste byli dost dlouho součástí vlády. A když jsme u toho, šli byste do koalice se SPOLU a STAN znovu nebo ne? Protože jestli ne, tak kdo jiný vám zbývá?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Diskriminace do tělocvičny nepatří

13:33 Ombudsman: Diskriminace do tělocvičny nepatří

Přístup fair play očekávala matka, když přihlásila své dvě neslyšící děti do sportovního kurzu určen…