dTest: V čem chybují obchodníci při vyřizování reklamací

18.10.2019 7:34 | Zprávy

Obchodníci se při přijímání a vyřizování reklamací dopouštějí mnohých nešvarů, které však běžný spotřebitel snadno neodhalí. Kupující by se proto měli poměrně dobře orientovat v právních předpisech a vědět, co si nemusí nechat líbit. Ve kterých situacích se vyplatí zpozornět?

dTest: V čem chybují obchodníci při vyřizování reklamací
Foto: dTest
Popisek: dTest

Uplatnění reklamace: Přijetí zboží k reklamaci je povinností prodávajícího a nemůže jej odmítnout ani v případě, kdy se domnívá, že reklamace není oprávněná. Při uplatnění reklamace nemusí spotřebitel dodat příslušenství, pokud je zjevné, že s ním vytýkaná vada vůbec nesouvisí. Stejně tak nemusí prodejci odevzdat telefon, pokud reklamuje jenom nabíječku. Prodávající nemůže odmítnout přijetí reklamace ani v případě, že je zboží zašpiněné nebo že jsou na něm viditelné známky opotřebení.

Uplatňuje-li spotřebitel reklamaci, musí mu prodávající vždy vystavit reklamační protokol. „Trvejte zejména na tom, aby v něm bylo uvedeno přesné datum zahájení reklamačního řízení a způsob vyřízení reklamace, který požadujete. Reklamační protokol by měl obsahovat také popis stavu zboží v době uplatnění reklamace. To může být důležité zejména tehdy, pokud se vám zboží vrátí poškozené,“ říká ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová a ze zkušenosti právní poradny dodává: „Často se setkáváme s případy, kdy jsou reklamace elektroniky zamítány s tím, že došlo k oxidaci, neboť do zařízení vnikla kapalina. I v této situaci lze argumentovat odkazem na popis stavu zboží v reklamačním protokolu.“ 

Má-li spotřebitel sjednáno pojištění poškození či krádeže zboží, měl by si pohlídat také, aby se prodávající jednoduše nezbavil své odpovědnosti za vady nahlášením pojistné události pojišťovně. Neuplynula-li dosud u poškozeného výrobku záruční doba, není třeba vyžadovat pojistné plnění. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Zuzana Majerová byl položen dotaz

Podle vás je lež, že jsou Ukrajinci pro nás ekonomickým přínosem jak tvrdí vláda?

A myslíte, že berou Čechům práci? Podle mě ne, ale problém vidím v tom, že nám berou šanci na lepší mzdy, protože oni často dělají i za míň, než je ochotná dělat většina z nás. Zřejmě proto, že k tomu mají i sociální dávky. Co vy na to? A poslední dotaz. Jste pro ukončení vyplácení sociálních dávek ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní: Kateřinská jeskyně odkryla další tajemství, kamennou destičku s klínovým písmem

22:03 Správa jeskyní: Kateřinská jeskyně odkryla další tajemství, kamennou destičku s klínovým písmem

Letošní epigrafický a archeologický výzkum Kateřinské jeskyně v Moravském krasu přinesl opět významn…