dTest: V čem chybují obchodníci při vyřizování reklamací

28.05.2021 22:11 | Zprávy

Obchodníci se při přijímání a vyřizování reklamací dopouštějí mnohých nešvarů, které však běžný spotřebitel snadno neodhalí. Kupující by se proto měli poměrně dobře orientovat v právních předpisech a vědět, co si nemusejí nechat líbit. Ve kterých situacích se vyplatí zpozornět?

dTest: V čem chybují obchodníci při vyřizování reklamací
Foto: dTest
Popisek: dTest

Přijetí zboží k reklamaci je povinností prodávajícího. Odmítnout jej nemůže ani v případě, kdy se domnívá, že reklamace není oprávněná.

Při uplatnění reklamace nemusí spotřebitel dodat příslušenství, pokud je zjevné, že s ním vytýkaná vada vůbec nesouvisí. Stejně tak nemusí prodejci odevzdat telefon, pokud reklamuje jenom nabíječku. Prodávající nemůže odmítnout přijetí reklamace ani v případě, že je zboží zašpiněné nebo že jsou na něm viditelné známky opotřebení.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Korupce

Co jste udělali pro potlačení korupce, když jste byli ve vládě? A je podle vás bitcoinová kauza korupční kauzou? Horáková

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká televize: Lidský život? Náhoda ve vesmíru

22:03 Česká televize: Lidský život? Náhoda ve vesmíru

Nový dokument Androméďan nahlíží do světa Františka Koukolíka.