Pokud dodavatel neoznámí změnu zákazníkovi individuálně, činí lhůta pro odstoupení tři měsíce od účinnosti změn. Změny ceníku či obchodních podmínek se proto vyplatí sledovat.
Pokud dodavatel zvýší neregulovanou cenu elektřiny či plynu, tedy tu část ceny energií, jejíž výši může ovlivnit, nebo změní jiné smluvní podmínky způsobem, s nímž nesouhlasíte, můžete od smlouvy odstoupit. To vyplývá z občanského zákoníku i energetického zákona. „Zvýšení cen či změny obchodních podmínek můžete využít za situace, kdy jste uzavřeli nevýhodnou smlouvu o dodávce energií na dobu určitou. Při odstoupení od smlouvy kvůli zvýšení cen či změně obchodních podmínek vůči vám totiž dodavatel nemůže uplatňovat žádné sankce,“ vysvětluje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.
Lhůty pro odstoupení se liší v závislosti na způsobu, jakým dodavatel zákazníka o celé věci informuje. Pokud vám dodavatel změnu náležitě neoznámí, máte právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu do tří měsíců od data zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. Jestliže vám naopak dodavatel oznámí změny náležitým způsobem, tedy nejpozději 30 dní před jejich účinností, přičemž vás současně poučí o vašem právu na odstoupení od smlouvy, můžete odstoupit od smlouvy nejpozději desátý den přede dnem účinnosti změny.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva