dTest uspořádal školení pro odborníky v oblasti digitálních práv spotřebitelů

09.02.2021 10:41 | Zprávy

Evropská komise věnuje velkou pozornost ochraně zájmů spotřebitelů. Proto v rámci svého Evropského spotřebitelského programu pověřila Evropskou spotřebitelskou organizaci BEUC vzděláváním odborníků pro ochranu spotřebitelů v několika důležitých oblastech. Tento program dostal název Consumer PRO a v rámci České republiky ho realizuje spotřebitelská organizace dTest. Ta v lednu a únoru letošního roku úspěšně zorganizovala pro 30 odborníků šestidílné školení Consumer PRO – digitální práva spotřebitelů.

dTest uspořádal školení pro odborníky v oblasti digitálních práv spotřebitelů
Foto: dTest
Popisek: dTest

„Když nás, národní trenéry Consumer PRO, na jaře loňského roku Evropská spotřebitelská organizace školila formou online konference, pevně jsme věřili tomu, že naše jednotlivá národní školení už opustí distanční formu vynucenou pandemií nemoci covid-19 a zlepšená situace umožní školit během dvoudenní konference,“ říká Petr Šmelhaus, vedoucí právního oddělení dTestu a národní trenér Consumer PRO. Toto přání se bohužel nesplnilo, a tak dTest naplánoval a provedl šestidílné online školení v oblasti digitálních práv spotřebitelů, a to v období od 20. ledna do 5. února 2021.

Online kurzy se věnovaly mnoha tématům, předně ochraně osobních údajů spotřebitelů, internetovým platformám, právům spotřebitelů v telekomunikacích a jejich všeobecným právům. A přednášeli je přední odborníci zejména z oblasti digitálních práv – Jana Pattynová, partnerka advokátní kanceláře Pierstone, Petr Očko, náměstek ministra průmyslu a obchodu, Patrik Tovaryš, vedoucí odboru oddělení služeb informační společnosti na Ministerstvu průmyslu a obchodu, Jaromír Novák, partner pro státní správu ve sdruženích CZ.NIC a NIX.CZ, a Svatava Veverková, prezidentka neziskové organizace Právo21 a šéfredaktorka stejnojmenné mediální platformy.

Účastníky školení byli odborníci z orgánů státní správy a organizací zabývajících se ochranou spotřebitelů. Všichni účastníci byli předem vybráni Evropskou komisí a Evropskou spotřebitelskou organizací z většího množství zájemců. Účelem školení Consumer PRO bylo nejenom předání nejnovějších informací a zkušeností z oblasti ochrany digitálních práv spotřebitelů, ale také vzájemné seznámení profesionálů, kteří pracují na různých místech ve státní správě a v organizacích chránících spotřebitele. „Networking je pro další rozvoj našeho specifického odvětví velmi důležitý. Naši odbornost totiž posiluje, pokud známe názory ostatních profesionálů. Dokážeme tak lépe prosazovat zájmy spotřebitelů,“ vysvětluje Petr Šmelhaus.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jan Farský byl položen dotaz

Kde berete jistotu, že Írán nebude ve snaze budovat jaderný arzenál pokračovat?

Zvládl to jednou, proč by ne podruhé? A co mě zajímá ještě víc. Vy tvrdíte, že svět nebude bezpečnější ani stabilnější. Není to ale chyba vás politiků? Vy jen zbrojíte, ale o stabilitu se tu podle mě nikdo nesnaží. Příkladem může být válka na Ukrajině. Jak dlouho Evropa řešila jen pomoc Ukrajině a s...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Záchranná služba pokračuje v posilování provozu

22:31 MHMP: Záchranná služba pokračuje v posilování provozu

Záchranná služba hl. m. Prahy (ZZS HMP) posílila v první polovině tohoto roku významně svůj standard…