I když v České republice prozatím neexistuje jednotná koncepce digitálního vzdělávacího obsahu, již nyní se o profesionálně zpracovaný digitální obsah zajímají aktivní školy. Aktivity a osvětu v oblasti digitalizace škol realizuje Program podpory digitalizace škol, po jehož odstartování rapidně vzrostl zájem škol o digitální obsah. Z dat společnosti EDULOGY, partnera programu a provozovatele vzdělávacího portálu eKabinet.cz, vyplývá, že o využívání digitálního obsahu mají zájem školy napříč všemi kategoriemi – státní i soukromé, školy speciální, malotřídky i mateřské školy. Obecně největší zájem o digitální vzdělávací obsah podle analýzy Programu pro podporu digitalizace škol mají školy z Vysočiny, Moravskoslezského kraje a Prahy.
„Učitelé si uvědomují, že bez interaktivního a profesionálního digitálního obsahu nemohou naplno využít potenciál zařízení, kterými jsou školy v poslední době vybavovány. Digitální vzdělávací obsah výrazně rozšiřuje možnosti využití moderních vzdělávacích technologií ve školách. Jeho zavádění do vyučovacího procesu přinese českému školství řadu výhod, například názornost při vysvětlování probírané látky, což z digitálních materiálů dělá vhodný doplněk ke klasickým učebnicím,“ říká k digitalizaci Richard Valenta, ředitel společnosti EDULOGY.
Program byl odstartován v říjnu 2013 a spolupracuje na něm Konto BARIÉRY, společnost EDULOGY a další partneři. Do programu se zapojilo na 500 škol z celé republiky. V rámci analýzy škol zapojených do programu se ukázalo, že největší zájem o digitální materiály projevují základní školy (52 % zapojených škol), následují školy střední (25 %) a mateřské (23 %). Regionálně pak digitální obsah, který je přizpůsoben interaktivním tabulím, oceňují především školy z Vysočiny (17 %), Moravskoslezského kraje (16,6 %) a Prahy (10,2 %). Školy v rámci benefitů programu využívají např. bezplatný přístup na vzdělávací portál eKabinet.cz. Ten obsahuje přes 40 tisíc digitálních materiálů nejrůznějších úrovní a předmětů. Učitelům nabízí profesionálně vytvořená interaktivní cvičení, videa, animace, simulace, 3D modely, fotografie, obrázky a doplňkové materiály.
Učitelé na digitálním vzdělávacím obsahu nejvíce oceňují interaktivitu
Učitelé, kteří využívají digitální obsah, vítají tyto materiály především jako vhodný doplněk k současným přípravám na vyučovací hodiny. Oceňují názornost a interaktivitu, která děti baví. Některá vyjádření a názory učitelů na digitální vzdělávací obsah na portálu eKabinet.cz uvádíme níže. Celý rozsah referencí naleznete zde.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva