Premiér se zlobí. Nabídky na ekotendr jsou dvakrát dražší

13.09.2011 19:50 | Zprávy
autor: qot

Soutěž o tendr na likvidaci ekologických škod vrcholí. Dnes byly otevřeny obálky s finančními nabídkami tří firem, které se dostaly do druhého kola výběrového řízení o tuto lukrativní zakázku. Nabídka od firmy Environmental Services dosahuje výše 65,5 miliardy korun, při schválení té od firmy Marius Pedersen Engineering stát zaplatí „pouhých“ 56,8 miliardy korun. Nabízené ceny přitom o desítky miliard přesahují původní odhady, které počítaly s cenou mezi 30 a 40 miliardami korun.

Premiér se zlobí. Nabídky na ekotendr jsou dvakrát dražší
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ilustrační foto.
O celkovém vítězi soutěže rozhoduje podle informací Mladé fronty Dnes pouze cena. Finální slovo však bude mít vláda, která musí budoucího vítěze schválit. Například premiér Nečas se přitom k celému projektu vyjadřuje čím dál kritičtěji.

Transparency International: Kalousek s Nečasem vedou kolem ekotendru mocenskou válku

"Můj názor na tuto zakázku se nemění. Měl jsem a nadále mám u této zakázky celou řadu námitek a pochybností. Zveřejněné ceny tyto námitky a pochybnosti nejen nerozptýlily, ale posílily," řekl předseda vlády serveru iHned.cz. Podle odborníků z organizace Transparency International se tendr již dříve stal součástí politického boje mezi premiérem a ministrem financí Miroslavem Kalouskem, který celý projekt inicioval.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Petr Macinka byl položen dotaz

Proč vás, potažmo nás má v Bruselu zastupovat nějaký Slovák?

To to pěkně začíná. Proč jste si toho na sebe nabral tolik, když to evidentně nezvládáte? A kdy už to rozseknete s tím Turkem? Nebylo by nejjednodušší, kdybyste místo něj nominovali prostě někoho jiného?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Rok 2026 - nejdelší úsek železnice na letiště i trať do Bavorska

7:23 Správa železnic: Rok 2026 - nejdelší úsek železnice na letiště i trať do Bavorska

Uplynulých dvanáct měsíců se neslo ve znamení rozvoje i udržení spolehlivosti provozu české železnic…