Který světový státník je váš nejoblíbenější?Anketa
Boháč uvádí, že připojení poloostrova k Rusku se nejviditelněji projevuje na turisticky oblíbených plážích, které zejí prázdnotou. Na východní straně Kerčského průlivu, oddělujícího Krym od pevninského Ruska, ale stojí kolony aut. Jedná se o tisíce Rusů, kteří se rozhodli vyrazit odpočívat na poloostrov a čekají na trajekt. Jižní pobřeží Krymu se tak bude zaplňovat jen zvolna.
Ministr pro krymské záležitosti tvrdí, že kvalita cest na Krymu je lepší než v Rusku. Investice nebudou
Nová proruská vláda spolu s Kremlem slíbila postavit most přes Kerčský průliv, který by měl zrychlit dopravu mezi poloostrovem a ruskou pevninou. Měla by prý vzniknout i nová třistakilometrová rychlostní silnice podél celého jižního pobřeží mezi městy Kerč a Sevastopol.
Nevěří tomu ale například šéfredaktorka kerčského rádia Kerč FM Jelena: „Když k nám do Kerče přijel ministr pro záležitosti Krymu Oleg Savelev, prohlásil při vystoupení o nových dopravních investicích, že kvalita místních cest je už dnes mnohem vyšší než kvalita většiny cest v Rusku. Tohle jsou první náznaky, které nás mají ujistit, že s Krymem je už teď vše v pořádku a nic nového od Ruska očekávat nemáme.“
Most přes Kerčský průliv byl podle Jeleny během posledních 15 let ukazatelem blížících se voleb. Vždy, když se přiblížily volby, ze všech stran se slibovala stavba mostu. Po volbách ale téma zmizelo.
Policistům se po připojení k Rusku zvedla prestiž i platy. Mají také vyšší pravomoci
Český student Boháč ale uvádí, že se zatím splnil slib o nárůstu platů státních zaměstnanců a důchodů. Mzdy se zvýšily o 25 procent. Zároveň došlo k růstu cen zboží na úroveň cen v Rusku.
Připojení k Rusku pak ocenili zejména policisté, kterým vzrostla autorita i pravomoci. Podle amatérského dokumentaristy a streetartisty Slavy bylo na Ukrajině možné hájit před policisty svá práva nebo vyhrožovat soudem za překročení pravomocí. Po připojení k Rusku může být člověk za takové chování převezen na policejní stanici.
„Odpověděli mi, že hádat jsem se s nimi mohl, dokud tu byla Ukrajina, ale že ta doba je už pryč,“ cituje Boháč dokumentaristu Slavu.
Do krymských přístavů nesmí jezdit lodě mezinárodních společností. Problém mají také banky
„Až vám bude někdo říkat, že nás s Ruskem čeká lepší budoucnost, chtějte po něm vyjmenování splněných slibů. Moc vám toho neřekne,“ kroutí hlavou Jurij, živnostník z Kerče zabývající se lodní přepravou.
Ten upozornil na problém, že do krymských přístavů nebudou přijíždět lodě velkých mezinárodních rejdařských společností. Vstupem do nich by riskovaly soud nebo ztrátu licence, protože Ukrajina krymské přístavy zavřela.
Podobný problém mají také banky. Ukrajinská vláda vzala licence všem bankovním domům na Krymu. V případě, že má nějaká banka zájem operovat na mezinárodním poli, riskuje svým podnikáním na okupovaném území soudní stíhání a ztrátu licence v zemích, které přičlenění Krymu k Rusku neuznaly.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: vfe