Pražská doprava prochází v poslední době stále výraznějšími komplikacemi. Na hlavních tazích se tvoří dlouhé dopravní zácpy, přibývá uzavírek i omezení způsobených stavebními pracemi či dopravními nehodami. Řada řidičů i obyvatel metropole má pocit, že se situace zhoršuje a že se Praha ocitla za hranou své dopravní kapacity.
Zvyšující se napětí mezi motoristy a vedením města vyústilo v rostoucí kritiku, která se často zaměřuje na prvního náměstka primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba. Kritici mu vyčítají špatnou koordinaci staveb, nedostatečné plánování i celkovou nepřipravenost města na rostoucí dopravní zátěž.
Hřib naopak argumentuje, že za dopravní problémy mohou sami řidiči, kteří ve stále větším počtu jezdí přes Prahu autem, ačkoliv by raději měli využívat městskou hromadnou dopravu.
Podle analytika Pavla Rysky z J&T Banky je i podle nezávislých dat dopravní situace v Praze nejhorší v historii a čas strávený v kolonách se meziročně zvýšil o desítky procent. Ryska se podivuje, že nikdo ještě nevytvořil odhad nákladů, které kolony způsobují, ačkoliv je jasné, že náklady budou enormní.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.


