Analýza: Kníže to měl u novinářů dobré a Zemana potápěli

07.02.2013 12:38 | Zprávy

Server Britské listy cituje analýzu serveru kohovolit.eu, který zkoumal způsob, jakým česká tištěná média psala o jednotlivých prezidentských kandidátech a jak tím mohli ovlivnit rozhodování voličů. Hlavní metodou však prý nebylo protěžování některých kandidátů, ale nastolování témat.

Analýza: Kníže to měl u novinářů dobré a Zemana potápěli
Foto: Hans Štembera
Popisek: Karel Schwarzenberg po prohraném druhém kole prezidentské volby

Čísla četnosti článků o jednotlivých kandidátech jsou v zásadě podobná, přičemž extrémní nárůst lze pozorovat v posledním týdnu před prvním kolem voleb. Analýza prostřednictvím témat a konotací však ukazuje zajímavější trendy.

Nejvíce konkrétních témat bylo spojeno se čtveřicí favorizovaných kandidátů- Janem Fischerem, Karlem Schwarzenbergem, Milošem Zemanem a Jiřím Dienstbierem. Je přitom zajímavé, že v souvislosti s Fischerem, Dienstbierem i Zemanem se objevovala zejména negativně zaměřená témata.

U Fischera se akcentovalo zejména nepřesvědčivé veřejné vystupování, financování kampaně či minulost v KSČ. Dienstbierovi byla připomínána jeho žádost o podporu KSČM. Ani u jednoho z nich se neobjevilo žádné „pozitivní“ téma, které by je vykreslilo v lepším světle. Poměrně negativní témata byla nastolována i v souvislosti s Milošem Zemanem, jemu však podle analýzy příliš neuškodila.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jav

style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Havel jim udělil milost. Pravda o únosu letadla z majora Zemana

5:30 Havel jim udělil milost. Pravda o únosu letadla z majora Zemana

PO STOPÁCH MAJORA ZEMANA Díl Mimikry ze seriálu 30 případů majora Zemana se proslavil písní Bič boží…