„Z jednání ministra a jeho náměstků je patrné, že aktivně otevírají cestu ke kartelovým dohodám a to prostřednictvím změn v interní legislativě v oblasti uzavírání veřejných zakázek, kterým po provedených změnách potřebných vyhlášek vyhoví pouze exklusivní klub vybraných firem,“ vyjádřil se poslanec za Věci veřejné Vít Bárta.
„Příkladem může být změna směrnice č. 53 ve společnosti SŽDC, kterou provedl stávající generální ředitel Jiří Kolář hned po svém nástupu do funkce a zúžil tak počet firem, které vyhoví splnění požadavkům veřejné zakázky, na maximálně 10 společností na českém trhu,” dodal Bárta. Podle něho dává podobný přístup prostor k vytváření kartelových dohod.
Směrnice se bude prošetřovat
Druhým příkladem je podle něho zakázka ŘSD na opravu a modernizaci D1, kdy se na zadávací dokumentaci podílelo i sdružení Silniční společnost: “Ta zadávací dokumentaci distribuovala všem svým členům, tedy potenciálním účastníkům řízení, případně i skrytým.” On sám podal Podnět k prošetření směrnice SŽDC č. 53 o zadávání veřejných zakázek státní organizace Správa železniční dopravní cesty na Úřad pro ochranu soutěže v Brně. Podle Bárty mohlo tožiž dojít k porušení hospodářské soutěže.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ane