Bárta více ke korupci na SŽDC: Chládek a Tintěra, Monzas a další

03.06.2012 18:59

Poslanec Věcí veřejných Vít Bárta v nedělní Partii na Primě mluvil o tajemném setkání šéfů stavebních společností, kteří si rozdělovali miliardy ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Nechtěl ale prozradit žádná konkrétní jména, jmenoval je až ve svém nejnovějším deníkovém příspěvku, který mají ParlamentníListy.cz k dispozici.

Bárta více ke korupci na SŽDC: Chládek a Tintěra, Monzas a další
Foto: Zbyněk Pecák
Popisek: Vít Bárta

Vít Bárta v pořadu mluvil o schůzce 18. května v jedné z malostranských restaurací. Sešlo se zde prý osm zástupců velkých stavebních společností, které si rozdělily tři miliardy korun ze SŽDC. "Na schůzce byl i šéf společnosti Viamont, který posléze s šéfem SŽDC odjel do Norska chytat ryby," uvedl Bárta na adresu Ondřeje Nováka.

Nechtěl však jmenovat další. Učinil tak až v dalším zápisku ve svém deníku, který mají ParlamentníListy.cz k dispozici. „18. května se sejde v malostranské restauraci šéf Viamontu Ondřej Novák s dalšími údržbářskými firmami na železnici, jako jsou Chládek a Tintěra Litoměřice, Chládek a Tintěra Pardubice, N a N Litoměřice, Monzas atd.“ píše Bárta.

„Kolář, nový šéf Správy železniční dopravní cesty, mezitím změní směrnici 53 pro výběrová řízení, kde doplní nové kritérium výběrových řízení o zeměměřičské práce, čímž na poslední chvilku omezí konkurenční prostřední na železnici. Cesta pro kradení je připravena,“ popisuje dál poslanec VV.

Už v pořadu prohlásil, že Roman Jurečko, údajný kmotr ODS, dosadil právě Jiřího Koláře na post generálního ředitele SŽDC. Ministr dopravy Pavel Dobeš to však popřel. „Nezbývá než se zeptat pana ministra, zda o výletě Koláře a Nováka věděl a zda věděl o jednání Koláře se stavebními firmami,“ útočí na bývalého ministra za VV, nyní za LIDEM Karolíny Peake.

Kolář podle Bártových slov jednal nejen s Ondřejem Novákem z Viamontu, ale i Alexandrem Novákem, údajně kmotrem ODS z Ústeckého kraje. Kolář v čele SŽDC nahradil Pavla Habartu, který byl někdy označován jako „Bártův muž“.

Bárta se kvůli údajné schůzce v malostranské restauraci obrátí na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). „V tuto chvíli se na železnici rozhoduje o největší investici za poslední léta, tou je modernizace tratě Rokycany - Plzeň za 8 miliard korun, kterou v konsorciu či samo nakonec, pokud se neprobudí veřejné mínění, vyhraje předem uvažovaná firma, a to firma Metrostav. A pokud by to bylo pro někoho málo, v dalších měsících se vypíší zakázky za dalších 9,4 miliardy korun,“ varuje Bárta.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pan

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Tomu věří neúspěšní. Plukovník rozebral dezinfo. A na koho cílí

21:50 Tomu věří neúspěšní. Plukovník rozebral dezinfo. A na koho cílí

Plukovník Ivo Zelinka byl hostem podcastu Čestmíra Strakatého. A řeč byla o ruské válečné propagandě…