„Jelikož opakované snahy o dialog s bývalou radou nebyly vyslyšeny, byli jsme nuceni začít hledat právní ochranu," uvedl Fuxa.
Firma se obrátila na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a chystá kvůli ochraně investic švýcarských akcionářů arbitráž proti ČR. „Od všech těchto prostředků rádi upustíme a povedeme s vedením Prahy dialog o našem návrhu na úpravu regulace venkovní reklamy v takovém duchu, aby byla přijatelná jak pro Prahu a provozovatele, ale také aby z ní měli prospěch i samotní Pražané," sdělil Fuxa. S vedením města se chce sejít příští týden, přesný termín neřekl.
Nebudou moci vznikat nové samostatně stojící billboardy
Podle předpisů nebudou moci vznikat nové samostatně stojící billboardy, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit. Kromě regulace reklamy nad šest metrů čtverečních předpisy nastavují pravidla výšky budov, omezují rozšiřování města na úkor volné krajiny a upřednostňují zástavbu proluk a nevyužívaných území.
Kvůli stavebním předpisům firma před letošními volbami nejdříve přelepila předvolební plakáty TOP 09 s exprimátorem Tomášem Hudečkem, následně v několika vlnách vylepila vlastní plakáty proti primátorovi i samotným předpisům. Soud následně firmě nařídil plakáty s Hudečkem vrátit na reklamní nosiče. BigBoard rovněž kritizoval smlouvu z 90. let minulého století uzavřenou mezi Prahou a firmou JCDecaux na pronájem městského mobiliáře. Podle firmy nové předpisy likvidují reklamní byznys a upřednostňují pouze firmu JCDecaux, která má pronajaty od města reklamní plochy a další nebudou moci vznikat.
autor: dkr, čtk