Bruselští úředníci kritizují i formální stránku nového českého Operačního programu Doprava. „Dokument se špatně čte… struktura priorit není dobře vysvětlena… některé části protiřečí jiným… chybí odkazy na další dokumenty,“ cituje úředníky komise server E15, jenž má hodnocení komise k dispozici. Ministerstvo dopravy návrh OPD II brání. Prý si v přípravě dokumentů vede nejlépe mezi tzv. kohezními státy.
Komisi vadí, že Česko počítá pro železnici s méně než polovinou všech přiřknutých peněz. Brusel totiž prosazuje, že podíl by měl být 60procentní. Dokumentace prý zamlžuje to, že čeští úředníci smíchali železnici do jedné prioritní osy s projekty inteligentních dopravních systémů, MHD, vodními stavbami a bezemisními dopravními prostředky. Jde o to, že pokud by železnice měla vlastní prioritní osu, peníze by měla jisté a do jiné osy by je nešlo přesunout.
Rezort dopravy s komisí o podobě OPD II jedná a snaží se svůj pohled obhájit. Podle ministerstva je třeba co nejrychleji dokončit páteřní síť dálnic, což vysvětluje nižší podíl železnice.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jno