"Je to věc, kterou teď velmi intenzivně řešíme," řekl MfD Žaluda. Penále si ČD nárokují nejen kvůli zpožděným dodávkám, ale i vzniklým vícenákladům. Stroje si totiž musí půjčovat a platí za ně vysoký nájem. Například pronájem rakouských lokomotiv vyjde na 70 milionů korun ročně.
Kontrakt za dvě a půl miliardy
"Už několikrát jsme říkali, že ještě v průběhu vývoje a výroby lokomotivy se poměrně zásadně změnily mezinárodní normy TSI, což byly skutečnosti, které jsme nemohli ovlivnit. Vzhledem k těmto objektivním příčinám zpoždění dodávek lokomotiv s výměrem takto vysokého penále nesouhlasíme," řekla deníku mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp