Co udělá nový šéf ŘSD pro urychlení stavby dálnic? Tady je odpověď

06.05.2019 21:55

Moderátorka Marie Bastlová přivítala v pondělních Dvaceti minutách Radiožurnálu Českého rozhlasu nového šéfa Ředitelství silnic a dálnic Pavola Kováčika. Zeptala se ho, kdy se u nás budou dálnice stavět rychleji. A toto se dozvěděla...

Co udělá nový šéf ŘSD pro urychlení stavby dálnic? Tady je odpověď
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Hlavní prioritou nového ředitele ŘSD je prý urychlení výstavby dálnic a silnic obecně. Pokud jde o konkrétní úseky silnic, prioritní prý budou v podstatě všechny. „Na Moravě je to situace kolem Brna, v Praze je to část obchvatu Prahy. To jsou silnice, které mají prioritu,“ konstatoval host.

Podobně hovořil i jeho předchůdce ve funkci Jan Kroupa, ale Kováčik se ho zastal. Kroupa prý neměl připraveny patřičné projekty, když nastupoval do funkce, a v České republice trvá velmi dlouho, než se vůbec začne stavět. Kováčik podotkl, že se bavíme o časovém úseku 10 až 13 let.

Anketa

Podporujete vládu Andreje Babiše? (Hlasování od 1.5.2019)

78%
hlasovalo: 21592 lidí
Pomoci může legislativa, především novela zákona o liniových stavbách. Také je prý nutné prověřit vnitřní procesy v ŘSD. „Mým cílem je přeskupit pracovní týmy takovým způsobem, aby ty nejlepší týmy pracovaly na úsecích, které jsou nejdůležitější,“ prozradil host. „Rozhodně daleko víc půjdeme do terénu a budeme jednat s dotčenými osobami. Budeme se snažit domluvit tak, abychom odstranili třecí plochy a abychom urychlili výstavbu v zájmu třetích osob,“ pokračoval Kováčik.

Už dnes se prý občas staví i o svátcích, ale nejde to na všech úsecích dálnic, protože zhotovitelé dálničních úseků musejí brát ohled na hlukové limity.

Stranou pozornosti ŘSD podle Kováčika nezůstávají ani PPP projekty, projekty, kde na výstavbě dálnic spolupracují státní a soukromé subjekty. Postupem let se nám budou krátit dotace z EU a ředitel zdůraznil, že musíme najít zdroje jiné. PPP projekty představují tuto cestu. Spolupracovat je podle něj možné i s čínskými partnery. „Ty projekty, které jsou provozovány v Číně, tak jsou kvalitní,“ podotkl host. Ale v zahraničí už to může být jinak. Čínští dodavatelé by tedy u nás museli nejprve uspět v otevřeném výběrovém řízení.

Pár slov pronesl i na adresu zpoplatnění silniční sítě. Nebránil by se rozšíření zpoplatněných úseků komunikací, protože zpoplatnění přináší další zdroje na stavby silnic a dálnic.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Je mi z toho na zvracení. Politický analytik Baránek a jiní o fotce slovenského exministra obrany s českou „nánou“ Černochovou

4:46 Je mi z toho na zvracení. Politický analytik Baránek a jiní o fotce slovenského exministra obrany s českou „nánou“ Černochovou

„Přijde k většímu a staršímu bratrovi, protože tak se to tradovalo, a tak moc se mu chce dostat do a…