Hlavní prioritou nového ředitele ŘSD je prý urychlení výstavby dálnic a silnic obecně. Pokud jde o konkrétní úseky silnic, prioritní prý budou v podstatě všechny. „Na Moravě je to situace kolem Brna, v Praze je to část obchvatu Prahy. To jsou silnice, které mají prioritu,“ konstatoval host.
Podobně hovořil i jeho předchůdce ve funkci Jan Kroupa, ale Kováčik se ho zastal. Kroupa prý neměl připraveny patřičné projekty, když nastupoval do funkce, a v České republice trvá velmi dlouho, než se vůbec začne stavět. Kováčik podotkl, že se bavíme o časovém úseku 10 až 13 let.
Podporujete vládu Andreje Babiše? (Hlasování od 1.5.2019)Anketa
Už dnes se prý občas staví i o svátcích, ale nejde to na všech úsecích dálnic, protože zhotovitelé dálničních úseků musejí brát ohled na hlukové limity.
Stranou pozornosti ŘSD podle Kováčika nezůstávají ani PPP projekty, projekty, kde na výstavbě dálnic spolupracují státní a soukromé subjekty. Postupem let se nám budou krátit dotace z EU a ředitel zdůraznil, že musíme najít zdroje jiné. PPP projekty představují tuto cestu. Spolupracovat je podle něj možné i s čínskými partnery. „Ty projekty, které jsou provozovány v Číně, tak jsou kvalitní,“ podotkl host. Ale v zahraničí už to může být jinak. Čínští dodavatelé by tedy u nás museli nejprve uspět v otevřeném výběrovém řízení.
Pár slov pronesl i na adresu zpoplatnění silniční sítě. Nebránil by se rozšíření zpoplatněných úseků komunikací, protože zpoplatnění přináší další zdroje na stavby silnic a dálnic.
autor: mp