Odvolání podle Ředitelství silnic a dálnic ČR zkomplikuje úřední přípravu stavby této části D1, která musí být zahájena nejpozději v roce 2021, kdy pro ni končí výjimka z EIA. Poslední úsek D1 odvede automobilovou dopravu z Přerova, což by vyřešilo tristní dopravní situaci. Řidiči nyní v Přerově čekají denně až desítky minut dlouhých kolonách.
Dětem Země se nezamlouvá změna územního rozhodnutí na D1 mezi Přerovem a Říkovicemi, kterou v listopadu povolil stavební odbor olomouckého magistrátu. „Odvolání proti změně územního rozhodnutí má deset bodů, v nichž upozorňujeme na chyby procesu EIA v roce 2000, který neposoudil varianty dálnice mimo Dluhonice, a na chyby závazného stanoviska EIA z roku 2016, které bylo vydáno bez účasti veřejnosti. Také žádáme o přezkum závazných stanovisek,“ uvedl Patrik.
Řízení o změně územního rozhodnutí na poslední část D1 u Přerova bylo zahájeno na jaře 2017, a to zejména kvůli změně projektu mimoúrovňového křížení Přerov-sever, ze kterého se podle Patrika nakonec stala komplikovaná okružní křižovatka nevyhovující normám.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp