„Ze čtyř londýnských letišť přiletělo do Prahy od zahájení kampaně 21. května do konce června o 48% více turistů oproti stejnému období v minulém roce. V celkovém počtu návštěvníků z Velké Británie jde o nárůst o 12 procent. Z těchto předběžných výsledků je vidět, že dobře načasovaná a vtipně pojatá kampaň přinesla zvýšený zájem anglického trhu o Prahu. Jsem rád, že se nám podařilo oslovit britské turisty i s relativně skromným rozpočtem,“ řekl primátor Bohuslav Svoboda. „Do 12. srpna zároveň pokračuje internetová soutěž o pobyt v Praze pro dvě osoby. Do dnešního dne se registrovalo 1 387 soutěžících,“ dodal primátor.
Podle Českého statistického úřadu narostl za letošní červen i počet britských hostů ubytovaných v hotelech v Praze. Oproti loňskému stavu přibylo více než 4 500 osob. Kampaň cílila na londýnské obyvatele, kteří se chtěli vyhnout přeplněným ulicím Londýna v době Olympijských her.
Kampaň je svou povahou srovnatelná s jinými zeměmi, které však na podobné akce vynakládají ve srovnání s Českou republikou, respektive s Prahou, větší finanční náklady. Například Irsko investovalo do marketingové kampaně ve vlacích a stanicích metra 500 000 EUR, aby nalákalo obyvatelé Londýna v době konání Olympijských her do své země. Praha do své kampaně investovala 2,5 milionu korun.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan