„Ze čtyř londýnských letišť přiletělo do Prahy od zahájení kampaně 21. května do konce června o 48% více turistů oproti stejnému období v minulém roce. V celkovém počtu návštěvníků z Velké Británie jde o nárůst o 12 procent. Z těchto předběžných výsledků je vidět, že dobře načasovaná a vtipně pojatá kampaň přinesla zvýšený zájem anglického trhu o Prahu. Jsem rád, že se nám podařilo oslovit britské turisty i s relativně skromným rozpočtem,“ řekl primátor Bohuslav Svoboda. „Do 12. srpna zároveň pokračuje internetová soutěž o pobyt v Praze pro dvě osoby. Do dnešního dne se registrovalo 1 387 soutěžících,“ dodal primátor.
Podle Českého statistického úřadu narostl za letošní červen i počet britských hostů ubytovaných v hotelech v Praze. Oproti loňskému stavu přibylo více než 4 500 osob. Kampaň cílila na londýnské obyvatele, kteří se chtěli vyhnout přeplněným ulicím Londýna v době Olympijských her.
Kampaň je svou povahou srovnatelná s jinými zeměmi, které však na podobné akce vynakládají ve srovnání s Českou republikou, respektive s Prahou, větší finanční náklady. Například Irsko investovalo do marketingové kampaně ve vlacích a stanicích metra 500 000 EUR, aby nalákalo obyvatelé Londýna v době konání Olympijských her do své země. Praha do své kampaně investovala 2,5 milionu korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan