O zakázku za 200 až 300 miliard korun se vedle česko-ruského konsorcia uchází ještě americko-japonská společnost Westinghouse a francouzská Areva, kterou ale ČEZ v říjnu z výběrového řízení vyřadil. Areva se odvolala k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Všichni museli mobilizovat obrovské množství lidí a peněz
Harmonogram tendru se podle Fialy kvůli Arevě nemění. Oficiálně bylo řečeno, že od ledna budou zahájena konkrétní jednání s účastníky a ukončena by měla být v létě. V září by měl ČEZ rozhodnout o vítězi a do konce roku 2013 s ním podepsat kontrakt, což znamená že od 1. ledna 2014 už musí vítěz plnit své dodavatelské povinnosti, uvedl Fiala.
"Nejen my, ale i ostatní konkurenti museli mobilizovat obrovské množství lidí a peněz, které do nabídky byly vloženy. Třeba v případě naší nabídky, to není jenom Škoda JS, ale všichni dodavatelé v našem řetězci, kteří museli udělat totéž. Já si troufnu říct, že to jsou stovky lidí a vložili do toho obrovské peníze. Nejedná se ani o miliony, ani o desítky milionů, ale o stamiliony korun," řekl Fiala ČTK. Moc si nepřipouští, že by byl tendr či dostavba zrušeny.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp