Matocha hned ze začátku uvedl, že ví, že k tématu stížností se bude konat pracovní jednání, ale chce už na začátku navrhnout technicky procedurální usnesení. „Ta pravidla pro vyřizování podnětů a stížností, které jsou adresovány Radě České televize, určuje dokument, který před mnoha lety sepsal bývalý předseda Rady Milan Uhde, který je zveřejněn i na webu Rady ČT. V souladu s tímto dokumentem a v souladu se zákonem o České televizi Rada ČT po celou svoji historii reagovala na všechny věcné a neanonymní stížnosti a podněty, které dostávala,“ uvedl místopředseda.
Dodal, že dle zákona o ČT patří do působnosti Rady ČT rozhodovat nejen o stížnostech týkajících se generálního ředitele, ale je v něm též uvedeno, že Rada je orgánem, jímž se uplatňuje právo veřejnosti na kontrolu České televize. A Rada má i dohlížet na naplňování zásad vyplývajících z Kodexu ČT a za tím účelem vydávat stanoviska. Doplnil, že právě k dodržování Kodexu směřuje většina stížností. „Ta výše zmíněná koncepce vyřizování podnětů a stížností a zásady práce při jejich vyřizování Milana Uhdeho si jistě vyžádá hlubší revizi a věřím, že k ní dojde i na základě toho pracovního jednání se zaměstnanci České televize s ombudsmanem a tak dále.“
Místopředseda Matocha tedy navrhl dvě dílčí úpravy. Aby sekretariát Rady vedl kompletní evidenci veškerých došlých podnětů a stížností, a to bez ohledu na to, jakou cestou podnět či stížnost přijde, zda e-mailem nebo poštou, a bez ohledu na relevanci či odesílatele. I anonymy. „To neznamená, že je rada musí řešit, ale musí být k dispozici kompletní seznam veškeré došlé pošty,“ navrhoval Matocha. A dále, aby pro e-mailovou komunikaci stačilo pouze jméno, příjmení a e-mailová adresa. Dosud zřejmě byla požadována i adresa bydliště.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas