Dopravní expert Zaoral vyvrací názory ministra dopravy Dana Ťoka: Přerušení výběru kamionového mýta v Česku nehrozí. Je to jen taktické strašení

25.04.2018 14:33 | Zprávy

Ministr dopravy v demisi Dan Ťok (ANO) v minulých dnech ve velkém spěchu vyhlásil vítězem kontroverzní mýtné soutěže konsorcium CzechToll/SkyToll. Nevedl s uchazeči dialog pro další snížení nabídnuté ceny. Nepočkal ani na brzy očekávané rozhodnutí ÚOHS, který v mýtném tendru šetří závažná podezření a mohl by jej zrušit. Ministerstvo varuje, že v takovém případně bude ohrožen výběr mýta od roku 2020. Naposledy se tak vyjadřoval ministr Ťok v dnešním deníku Právo. „Stát vlastní mýtný systém, proto není důvod, aby se v Česku přestalo mýtné vybírat,“ ujišťoval naopak před pár dny v týdeníku Týden expert Sdružení pro dopravní telematiku Ondřej Zaoral, který se dlouhodobě zabývá financováním dopravy a mýtnými systémy. Zajímavé jsou i jeho další názory k problematice českého mýta v souvislosti s vrcholícím výběrovým řízením.

Dopravní expert Zaoral vyvrací názory ministra dopravy Dana Ťoka: Přerušení výběru kamionového mýta v Česku nehrozí. Je to jen taktické strašení
Foto: Ministerstvo dopravy
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Nejen Ministerstvo dopravy, ale i vyhlášený vítěz tendru SkyToll varoval, že pokud antimonopolní úřad tendr zruší, nebude se po roce 2019 v tuzemsku vybírat mýtné. Vy s tím nesouhlasíte?

Nesouhlasím, ale chápu, že takto mluví vítěz tendru. Proč takto mluví 20 měsíců před vypršením smlouvy se současným provozovatelem Ministerstvo dopravy, to netuším. Stát má v majetku funkční mýtný systém a stále existuje hned několik variant, jak případně zajistit jeho další provoz. Možnosti dalšího postupu nebyly vyčerpány a v době, kdy stále hrozí zrušení tendru ze strany ÚOHS, to na mě působí spíše jako taktické strašení.

Není už opravdu málo času na případnou novou soutěž? 

Čas běží, ale není to nemožné. V roce 2006 trvala se všemi odvoláními soutěž osm měsíců. Aktuální tendr zvládlo ministerstvo za deset měsíců. Ten navíc probíhal poměrně komplikovanou formou dvoukolového jednacího řízení s uveřejněním, protože dle původních plánů mělo dojít k soutěžnímu dialogu. Otevřené jednokolové řízení by mohlo trvat klidně jen půlrok. Zadávací dokumentace existuje, a pokud by ÚOHS soutěž zrušil, stačilo by tuto zadávací dokumentaci vzít a zapracovat výtky ze strany antimonopolního úřadu. A také odstranit rozšíření o 900 km, o kterém se v lednu a únoru letošního roku ukázalo, že jej nikdo nechce, a bylo jaksi trpěno proto, aby mohl doběhnout tendr. 

Nenahrálo by zrušení tendru právě Kapschi, který by se znovu dostal k prodloužení zakázky bez soutěže?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

doprava , Kapsch , ÚOHS , Ťok , mýto , ANO , SkyToll

autor: pas

Ing. Jan Bartošek byl položen dotaz

jmenování premiéra

Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Doufám, že to budete taky sdílet.“ Otevřená rvačka o Fialu je tu

22:25 „Doufám, že to budete taky sdílet.“ Otevřená rvačka o Fialu je tu

Předvolební debata mezi zastánci a kritiky vlády se přiostřuje – každý tábor čte volební průzkumy po…