Drahé rady: Pražský dopravní podnik dal 160 milion za konzultace

13.09.2011 21:59

Pražský dopravní podnik utratil za dva roky přes 160 milionů korun za poradenské a konzultační služby. Pro podnik by tak podle obvyklých tržních cen muselo pracovat každý pracovní den přes 21 konzultantů na plný úvazek. Vyplývá to z analýzy hospodaření dopravního podniku, kterou si nechali zpracovat opoziční zastupitelé z TOP 09. Podrobnosti chtějí představit ve středu na tiskové konferenci.

Drahé rady: Pražský dopravní podnik dal 160 milion za konzultace
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ilustrační foto.

Vysoké byly náklady především v roce 2009, kdy dosáhly částky 102,9 milionu korun. "Při předpokládané ceně 15.000 korun (částka 2000 korun za hodinu rozhodně není málo a je to cena tržně přijatelná) to znamená, že v roce 2009 pro podnik pracovalo každý den v průměru přes 27 konzultantů. To je více lidí, než má představenstvo a dozorčí rada dohromady," uvádí se ve výtahu z analýzy.

Zastupitel Březina: Transparentnost na prvním místě

Stoprocentním vlastníkem podniku je Praha. "Co se týká hospodaření dopravního podniku, tak my jsme, když jsem ještě působil v dozorčí radě, velmi dbali na naprostou transparentnost a hospodárnost," reagoval dnes na výsledky analýzy v České televizi náměstek primátora Karel Březina (ČSSD). V letech 2007 až 2010 působil také jako předseda dozorčí rady dopravního podniku. K vysokým částkám pro poradce dodal: "Podle mých informací jsou to především konzultace na velké projekty typu stavba metra A".

Analýza porovnávala také náklady na opravy a údržbu v posledních letech. Přestože podnik tyto činnosti vyvedl mimo firmu s cílem snížit náklady a zefektivnit provoz, výdaje na tyto účely se podle analýzy každoročně navyšovaly. Celkové náklady na externí opravy v roce 2008 činily 915,5 milionu korun, loni dosáhly částky 1,686 miliardy korun. Vyvedení činností mimo podnik tedy nebylo výhodné. Podle analýzy by si outsourcingy v dopravním podniku zasloužily forenzní audit.

Analýza upozorňuje rovněž na to, že od roku 2008 neodůvodnitelně vzrostly náklady na odměny členům statutárních orgánů. Do roku 2008 postupně klesaly na částku 1,59 milionu korun ročně. Poté se ale začaly zvyšovat až na loňských 2,74 milionu korun.

Analýza vycházela z dat zveřejněných ve výročních zprávách Dopravního podniku hlavního města Prahy.


Čtětě také:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: qot

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

To si to ČT zase podělala. Seriál Stíny v mlze viděl, kdo neměl

10:21 To si to ČT zase podělala. Seriál Stíny v mlze viděl, kdo neměl

„Konečně se lidi chytili a začínají se pěkně udávat. Napráskali řezníka, co nadával na Ukrajince, a …