„Nejsem zastáncem toho, aby se Česká televize vrátila ke způsobu financování prostřednictvím reklamy, protože to, že té reklamy nemá moc, tak ji velmi osvobozuje a umožňuje jí být opravdu nezávislou na jakémkoli koaličním tlaku," uvedl Petr Dvořák. Případné zvýšení koncesionářských poplatků nenajde podle něj podporu ve sněmovně, byť by bylo nejjednodušším řešením.
ČT je ale podle svého ředitele v „nekonkurenční pozici" vůči komerčním televizím, které si mohou do nákladů započítat daň z přidané hodnoty. Pokud by byla ve stejné pozici, umožnilo by jí to podle ředitele jednodušeji naplánovat budoucnost. „Na druhou stranu chápu, že těch 630 milionů (korun), které bychom měli letos odvést do státního rozpočtu na DPH, může ministru financí někde chybět," dodal Dvořák.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan, čtk