Informaci přinesl server Idnes.cz. Elektrické lokomotivy se totiž nevyplatí nasazovat na kratší tratě a jsou dražší. Od nového roku také hodlá Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) snížit poplatek za dieselovou lokomotivu, která jede pod trolejí. Dopravce, který se rozhodne pro diesel, musí nyní zaplatit o 25 procent víc, než ten, který zvolí elektřinu. Od příštího roku ale tento poplatek klesne na 7,5 procenta. V neprospěch ekologické traťové dopravy hraje také fakt, že elektrifikací neprošly zdaleka všechny tratě. Elektrické lokomotivy jsou také drahé. "Také pořizovací náklady na motorové vlaky jsou podstatně nižší v řádech desítek procent oproti elektrickým vozidlům," řekl serveru mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ane
Tvrdíte, že je celá ta kauza smyšlená a politicky účelová.
To jako, že někdo vaší expartnerku podplatil nebo já nevím co jí slíbili, aby vás teď obvinila? A kde se teda vzaly ty e-maily, kde se k násilí doznáváte? Já upřímně nevím, čemu věřit, protože evidentně nějaké důkazy asi jsou, ale to načasování obvinění je zvláštní, i když teda mohla s ním přijít už...
Další články z rubriky

8:44 Kdo tohle vyjednal, proboha? Češi zjistili pravdu o zelenině z dovozu
Včera ParlamentníListy.cz přinesly čtenou reportáž o zkušenostech českých dovolenkářů v Itálii. Mezi…
- 8:20 Veleba: Náš účel v EU? Aby západ udržel svou výrobu. Dotujeme bodláky
- 13:23 Další proukrajinské účty pro Fialu. Na stole rumunský scénář?
- 14:00 Kuchaře z Prostřeno v exekuci udělal jednatelem. A létaly miliony
- 10:53 449 Kč za knihu myšlenek Petra Fialy. Premiérův „spolek pro moderní politiku“
- 4:46 Ceny tak nízké, že se Čech v Itálii začal modlit přímo v supermarketu