Elektrifikace tratí stála miliardy, vláda přesto nakupuje diesely

01.12.2012 6:35 | Zprávy

Elektrifikované tratě, do kterých v minulosti stát investoval miliardy korun, se ukazují být zbytečné. Čím dál častěji se po nich totiž místo elektrických lokomotiv prohánějí ty, které jezdí na naftu.

Elektrifikace tratí stála miliardy, vláda přesto nakupuje diesely
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak

Informaci přinesl server Idnes.cz. Elektrické lokomotivy se totiž nevyplatí nasazovat na kratší tratě a jsou dražší. Od nového roku také hodlá Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) snížit poplatek za dieselovou lokomotivu, která jede pod trolejí. Dopravce, který se rozhodne pro diesel, musí nyní zaplatit o 25 procent víc, než ten, který zvolí elektřinu. Od příštího roku ale tento poplatek klesne na 7,5 procenta. V neprospěch ekologické traťové dopravy hraje také fakt, že elektrifikací neprošly zdaleka všechny tratě. Elektrické lokomotivy jsou také drahé. "Také pořizovací náklady na motorové vlaky jsou podstatně nižší v řádech desítek procent oproti elektrickým vozidlům," řekl serveru mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: ane

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

AI

Umělá inteligence je na jednu stranu dobrá věc, ale nemyslíte, že je i dost nebezpečná? Řeší někdo, jak zabránit tomu, aby o nás neshromažďovala zejména osobní data, která pak půjde zneužít? Děkuji za odpověď. Klára

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Pan prezident nemá rád změny režimu.“ Svatopluk chystá věc na Petra Pavla

21:30 „Pan prezident nemá rád změny režimu.“ Svatopluk chystá věc na Petra Pavla

„Pan prezident nemá rád změny režimu,“ tvrdí politolog Petr Drulák. I proto spolek Svatopluk z.s. sv…