Informaci přinesl server Idnes.cz. Elektrické lokomotivy se totiž nevyplatí nasazovat na kratší tratě a jsou dražší. Od nového roku také hodlá Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) snížit poplatek za dieselovou lokomotivu, která jede pod trolejí. Dopravce, který se rozhodne pro diesel, musí nyní zaplatit o 25 procent víc, než ten, který zvolí elektřinu. Od příštího roku ale tento poplatek klesne na 7,5 procenta. V neprospěch ekologické traťové dopravy hraje také fakt, že elektrifikací neprošly zdaleka všechny tratě. Elektrické lokomotivy jsou také drahé. "Také pořizovací náklady na motorové vlaky jsou podstatně nižší v řádech desítek procent oproti elektrickým vozidlům," řekl serveru mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ane