Experti z NATO nahlédli pod pokličku výroby českých letadel

18.04.2023 15:10 | Tisková zpráva

Společnost Aero přivítala ve svém závodě zástupce pracovní skupiny NATO pro bezpečnost vojenského letectví, jejíž 56. zasedání se letos konalo v České republice. Na programu byly prezentace a diskuse k tématu bezpečnosti letecké techniky a prohlídka výroby nového cvičného letounu Aero L-39NG.

Experti z NATO nahlédli pod pokličku výroby českých letadel
Foto: AERO Vodochody
Popisek: Společnost Aero přivítala ve svém závodě zástupce pracovní skupiny NATO pro bezpečnost vojenského letectví

Tradičního českého výrobce letadel Aero navštívilo na pět desítek účastníků pracovní skupiny NATO a dalších hostů z 23 zemí světa. „Účastníky jsme seznámili s historií i současností produkce Aera s ohledem na vojenskou leteckou techniku a představili jsme jim přístup naší společnosti k zajišťování bezpečnosti provozu letecké techniky. Na závěr jednání si účastníci prohlédli výrobu cvičného letounu L-39NG, který slouží k výcviku pilotů moderních vzdušných sil a je kompatibilní se všemi požadavky a systémy v rámci států NATO,“ říká Viktor Sotona, prezident a generální ředitel Aera.
 

Anketa

Má smysl demonstrovat proti vládě?

97%
3%
hlasovalo: 41729 lidí
Robustní konstrukce letounu L-39NG zajišťuje vysokou úroveň ochrany pilotů při případném nouzovém přistání nebo havárii letounu. Engéčko je také certifikováno pro případný střet s ptákem do rychlosti 650 km/h bez poškození. Univerzální letoun L-39NG má podle konstrukčních předpokladů a v závislosti na jeho využití životnost až 15 000 letových hodin. V České republice budou letouny L-39NG sloužit nejen k výcviku pilotů Vzdušných sil Armády ČR, ale měly by se používat i pro výcvik pilotů dalších zemí v programu NATO Flight Training Europe.
 
Mezinárodní delegaci v Aeru tvořili kromě účastníků pracovní skupiny NATO pro bezpečnost vojenského letectví (Flight Safety Working Group – FSWG) také zástupci z nejvyššího výboru NATO zaměřeného na letectví (Aviation Committee – AVC), hosté z Rady vojenského výboru pro standardizaci vzdušných sil (Military Commitee Air Standardization Board – MCASB), reprezentanti mezinárodních flotil NATO (EATC apod.) a další významní hosté z oboru.
 
Pracovní skupina NATO pro bezpečnost vojenského letectví se zaměřuje na tvorbu norem pro bezpečnost letectví, na bezpečnost letadel a pozemní techniky související s letectvím, na bezpečnost leteckých zbraní nebo na bezpečnostní požadavky na létání a statické ukázky.
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Žeňte je svinským krokem ...!!!, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskusemedard , 18.04.2023 15:48:36

|  6 |  0

Další články z rubriky

George Soros. Nové nařčení, které nikdo jen tak nesmete

20:21 George Soros. Nové nařčení, které nikdo jen tak nesmete

Americký prezident Joe Biden se potýká při řešení situace na prestižních univerzitách, obsazených pr…