Na serveru Aktuálně.cz vydal Martin Fendrych komentář o fake news. V Česku se dle Fendrycha bojuje o realitu a výklad toho, co se děje. Jedním takovým místem mají prý být i školy. „Tam se žáci učí chápat svět, tam se tvoří budoucnost. Jde o to, aby děti chápaly, co jsou fake news, aby si uvědomovaly cenu demokracie, aby pro ně měla smysl svoboda, aby vnímaly změny klimatu a hledaly cesty, jak jim bránit. Tak je vykolíkováno bojiště. Hodně jde o to, jací učitelé dnes učí, od základek až po univerzity,“ zhodnotil Fendrych.
Pokračuje tím, že Učitelská platforma zareagovala na přednášku člena Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Petra Žantovského, který údajně lživě informoval o kvalitě externích lektorů z Člověka v tísni na debatě Rady Českého rozhlasu o mediálním vzdělávání. Dle Fendrycha navrhl Žantovský omezit spolupráci neziskovek se školami. Učitelská platforma to označila za nepřípustný zásah do autonomie škol. To prý vychází z neinformovanosti a neznalosti vzdělávacího prostředí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tle