Hádanice v Praze: „Zelený p*nďouři.“ Zapojen Hřebejk a další

09.07.2022 15:22 | Ze sítí

Pirátský primátor Hřib se pustil do křížku s kandidátem na pražského primátora za koalici SPOLU Bohuslavem Svobodou. Kvůli dopravě v hlavním městě. A Svoboda Hřibovi hned vrátil úder. Do debaty o dopravní situaci v Praze přispěl i režisér Jan Hřebejk, kterému se v dopravě taktéž něco nelíbilo.

Hádanice v Praze: „Zelený p*nďouři.“ Zapojen Hřebejk a další
Foto: Facebook
Popisek: Režisér Hřebejk protestuje proti Zdeňku Ondráčkovi

Anketa

Co vy a letní dovolená?

hlasovalo: 6142 lidí
Jako téměř každý rok, čekají i letos na Čechy, Moravany a Slezany volby. Letos na podzim to budou volby komunální a k tomu i volby do jedné třetiny Senátu. Ovzduší houstne zvláště v Praze, kde značný rozruch vzbudil nedávný zásah policie v kauze Dozimetr, v níž figuruje dnes již bývalý členy STAN a někdejší náměstek primátora Prahy Petr Hlubuček a lobbista Michal Redl.

Dnešní opozice na pražském magistrátu, tedy ODS a ANO, zdůrazňují, že k tomuto korupčnímu skandálu spojenému s Dopravním podnikem hl. m. Prahy došlo právě v Radě města vedené stávajícím pirátským primátorem Zdeňkem Hřibem.

Hřib na oplátku rád naznačuje, že ODS, která se chce v Praze opět chopit moci, vrátí celé město do minulosti, o kterou už současní Pražané nestojí. Současní obyvatelé hlavního města chtějí podle Hřiba město moderní. Když se kandidát koalice SPOLU na primátora Bohuslav Svoboda (ODS) rozpovídal o dopravní situaci v Praze, Hřib se začal chytat za hlavu.

„To vyžaduje zřízení něčeho jako koordinátora dopravy v Praze. To vyžaduje spoustu studentů, kteří budou stát na různých místech a budou si dělat čárky, kolik nákladních aut tam projíždí, kolik normálních aut tam projíždí. Abyste tu zátěž fakticky znali. Jaká je v tom normálním provozu,“ prohlásil Svoboda v jednom z rozhovorů

 A Hřib na sociálních sítích vyrazil do útoku.

„Vůbec nechápu, proč ve 21. století dělat nějaké čárky na papír. My používáme v Praze chytré technologie, instalujeme senzory a shromažďujeme data na městské datové platformě. I z navigačních aplikací. A na webu Pragozor.cz se můžete podívat, podle jakých dat řídíme dopravu v Praze,“ poznamenal Hřib.

Ale Svoboda mu hned vrátil úder.

„Vážený pane primátore. Než z někoho začnete dělat hlupáka a zaostalce, zkuste si něco zjistit o městě, které se snažíte řídit. Podíval jsem se zběžně na aktuální nabídku práce v Technické správě komunikací hl. m. Prahy. A světe div se, nabízíte tam pro seniory čárkování dopravy do formuláře na září až listopad letošního roku. Překvapuje mě, že nevíte, že dopravní telematika není ani zdaleka nainstalovaná všude. Studenti nebo senioři zapisující projíždějící auta se používají zcela běžně. Posmíváte se metodě, která je poměrně přesná, levná a umožňuje provést krátkodobá měření na libovolných místech,“  poznamenal Bohuslav Svoboda.

Jenže Hřib Svobodovi ještě odpověděl.

„Vážený pane poslanče, metod je samozřejmě víc. Já podporuji maximální využití moderních technologií a analýzu dat. Proto také zavádíme online systém validace dopravně-technologických informací (VALIDO). Vy byste to rád dělal dál postaru. Voliči rozhodnou,“ konstatoval.

Se svou troškou do mlýna k dopravní situaci v hlavním městě přispěl také režisér Jan Hřebejk. „Tyhle zelené sloupky všude jsou naprostý hnus a zlo,“ napsal Hřebejk na twitteru. A přidal fotku. S jednou poznámkou navíc.

„Já bych lidem, co tohle vymýšlejí, dával sice podmíněné, ale vysoké tresty. Buďto jsou uplacení anebo paka bez estetického citu. Anebo je to konceptuální umění, které sděluje, jak jsou naši policajti naprosto neschopný a proto je historické město zaplavené zelenými pinďoury,“ prohlásil.

Jan Hřebejk promlouvá

Po chvíli se ozval Jiří Hoskovec, ředitel kanceláře pražského primátora.

„Přijde mi smutné, že po 4 letech v zastupitelstvu na P5 naprosto netušíte, jak se spravuje město, co jsou samosprávné a státosprávné pravomoci a procesy, jimiž je město řízeno a jak funguje povolování zmíněného. To mi přijde poněkud jako nepráce maskovaná do mudrování na twt,“ napsal.

A Hřebejk se s ním pustil do debaty.

„Poučte alespoň stručně čtenáře, co jsou ‚samosprávné a státosprávné pravomoci a procesy‘ a ‚jak funguje povolování zmíněného‘. Myslím to bez ironie,“ napsal Hřebejk.

A Hoskovec opět promluvil.

„Máte představu, jak funguje proces získání stavebního povolení, kdo jej vydává, na co je potřeba (třeba posunutí refýže nebo obrubníků v křižovatce) a co jsou závazná stanoviska dotčených orgánů státní správy? Balisety, stejně jak lego obrubníky, lze místo povolení jen stanovit... Tedy rozšířit chodník, zpřehlednit křižovatku, zlepšit rozhledy, připomenout troglodytům význam vodorovného značení, to vše trvá jednotky týdnů místo let, používá-li se lego&balisety. Jinak zákony a procesy k výkonu své práce jste dostal v roce 2018 v té knížečce od vnitra jako všichni zastupitelé v republice. Obecně by asi bylo dobré, kdybyste si ji býval otevřel, spolu se zákonem o hlavním městě Praze, ideálně pak před tím, než se pustíte do výkonu mandátu,“ napsal ředitel kanceláře.

Jan Hřebejk promlouvá

Jan Hřebejk promlouvá

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Půlku vám sežerou. Český řidič po natankování uvidí rudě

11:12 Půlku vám sežerou. Český řidič po natankování uvidí rudě

Ceny pohonných hmot za poslední měsíc rostou a rostou. Pojďme se podívat, proč tomu tak je, zda se r…