Na Facebooku bylo během komunálních a senátních voleb nejvíce aktivní hnutí ANO, které během října předstihlo co do počtu fanoušků stránky TOP 09, jež byly dlouhou dobu lídrem. ANO v době voleb získalo více než 10.000 nových fanoušků, TOP 09 za stejnou dobu necelých 5,5 tisíce.
Dle studie agentury Performics nejvíce příspěvků denně ve sledovaném období přidávalo hnutí ANO, a to v průměru přes 12. Průměrně téměř čtyři příspěvky denně publikovala ODS, následovaná KDU-ČSL, ČSSD a Stranou zelených. Průzkum ukázal, že nejaktivnější strany byly v průběhu samotných voleb.
Jiná situace podle analýzy panovala na sociální síti Twitter. "Během sledovaného období hnutí ANO Twitter ignorovalo a soustředilo se výhradně na Facebook," uvedla Olga Szélesová z agentury Performics. "Velmi aktivní byly ČSSD, TOP 09, ODS a Strana svobodných občanů," dodala.
Nejvíce odběratelů, takzvaných followerů, na Twitteru má TOP 09 (přes 7000), následuje ODS (přes 5000). Strana svobodných občanů, Piráti a Strana zelených mají všichni kolem 4000 stoupenců. ČSSD, kterou sleduje téměř 3000 uživatelů, a ODS publikovaly ve sledovaném období v průměru šest tweetů denně.
Výkonnostní agentura Performics působí v České republice od června 2012. Funguje pod skupinou VivaKi, kterou v ČR reprezentují mediální agentury ZenithOptimedia a Starcom MediaVest Group. V průzkumu využila nástroj Socialtools, což je patentovaná softwarová aplikace, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na sociálních sítích.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav, čtk