Příběh o firmě Kapsch a představitelích českého státu začíná na jaře roku 2006, kdy lidovecký ministr dopravy podepsal smlouvu o výstavbě mýta se společností Kapsch. Už tehdy prý byla celá zakázka v několikaměsíčním skluzu. Krátce poté ovšem proběhly parlamentní volby a firma tedy musela čekat, až bude jmenován nový ministr dopravy. Tím se v září stal Aleš Řebíček z ODS, který údajně dělal všechno pro to, aby zrušil smlouvu s Kapschem. Tomu podle Freixe zdatně sekundovaly obecní úřady vedené starosty za ODS, které výstavbu protahovaly a komplikovaly. Zároveň byla ze strany ministerstva vedena kampaň, že mýto nebude zavedeno.
„Kapsch tehdy dělal, co mohl, politikům navzdory. Díky zkušenostem jsme mýto dostavěli a spustili, rozjeli včas distribuci a na prosinec ji výrazně posílili, aby nevznikaly fronty dopravců,“ objasňuje ředitel firmy s tím, že ještě v prosinci 2006, tři týdny před startem mýta, přesvědčovali stát, aby se vyjádřil, zda mýtné chce, nebo ne.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: luš