Kalamitní sníh? Ne, selhání státu. Stanjura se dobře bavil Ťokovým vysvětlováním kolapsu dálnice

09.01.2019 18:02

Do křesla pro hosta středečních Dvaceti minut Radiožurnálu usedl expert ODS pro oblast dopravy Zbyněk Stanjura, který ani trochu nešetřil současného šéfa resortu dopravy za hnutí ANO Dana Ťoka. Za kalamitní stavy na D1 může stát, tedy vláda Andreje Babiše, a pak tedy také ministr Ťok.

Kalamitní sníh? Ne, selhání státu. Stanjura se dobře bavil Ťokovým vysvětlováním kolapsu dálnice
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zbyněk Stanjura

„My jsme už několikrát vyzývali k výměně ministra dopravy. Ono už se spekulovalo, že nebude ve druhé vládě Andreje Babiše (ANO),“ připomněl Stanjura. To, že Ťok není dobrým ministrem dopravy, vidí podle Stanjury každý, kdo vyjede na silnice.

„Pokud jde o kalamity na D1, část viny prý nese ministr, část viny nese také Ředitelství silnic a dálnic, což je organizace podřízená Ministerstvu dopravy. K tomu bych přidal úsměvné prohlášení pana ministra, že v prosinci nečekali kalamitní sníh,“ kroutil hlavou Stanjura. „Pokud by ta dálnice byla v prosinci v normálním stavu, tak by ke kolapsu nedošlo nebo by byl ten kolaps mnohem menší. Ale tady v tomto konkrétním případě došlo k selhání na straně státu,“ vypálil politik. Nikdo se nesmí nechat zaskočit tím, že v prosinci na Vysočině sněží, přisadil si ještě host.

Premiér Andrej Babiš sice mluví o tom, že se D1 staví v podstatě jako zcela nová dálnice, ale to podle Stanjury rozhodně není pravda. Tady nemusíte složitě získávat pozemky, získávat stavební povolení a tak podobně, vysvětloval host. V tuto chvíli se zdá, že rekonstrukce potrvá devět let a vzhledem k tomu, že jde prakticky o 160 kilometrů, tento časový úsek se zdá Stanjurovi příliš dlouhý.

Když byl ministrem dopravy ve vládě Petra Nečase, staral se prý především o to, aby se do nových staveb nalilo více peněz. Víc toho prý za sedm měsíců ve funkci nestihl. „Ale hnutí ANO má celých pět let klíčové resorty pro přípravu velkých dopravních staveb,“ připomněl Stanjura s tím, že Babišovo ANO ovládá už pět let jak resort dopravy, tak resort pro místní rozvoj, resort životního prostředí i resort financí. Předseda vlády Babiš teď podle Stanjury nemůže tvrdit, že stát dělá při stavbě dálnic všechno, co může. Nedělá. Hnutí ANO už dávno mohlo iniciovat změnu zákonů a přípravu staveb urychlit, zdůraznil Stanjura. Rychleji dokážou stavět dálnice Poláci i Slováci.  

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

MUDr. Ladislav Václavec byl položen dotaz

Zdraví máme jen jedno

Pane senátore, hlasoval jste pro senátní novelu zaměstnávání zahraničních zubařů u nás. Tito studenti medicíny, možná lékaři mají pracovat pod dohledem českého l=kaře, který asi podle vás nemá co na práci a tak bude dohlížet. Bez řádně ukončené zkoušky z českého jazyka a slevovat z náročnosti aproba...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Brutální.“ Už hrozí postup do „srdce Ukrajiny“. V TV opět žádost o zbraně

8:05 „Brutální.“ Už hrozí postup do „srdce Ukrajiny“. V TV opět žádost o zbraně

„Slova, která popisují všechen hněv, který cítíme, pravděpodobně ještě nebyla vynalezena,“ napsal uk…